Frågan kvarstår, vilken är lättast att hantera samt inte 16 GB stor etc???
För mig är det trots allt maskintrummor det handlar om, vill i princip bara tryck på ett par knappar och ha ett beat att jobba till, vill jag har det på riktigt så ringer jag en trummis!
Jeg tror EZD er veldig enkel å bruke, man velger bare passende stil / klipp fra en liste og lemper inn på et midispor hvor EZD står som en VSTi? Eller tar jeg feil? Og kan kanskje justere litt i VSTi'en mhp trommesett, bytte ut trommesamples, justere nivåer osv.
Mister man det "enkle" i SD? Eller kan du fortsatt gjøre det like enkelt om du ønsker, bare at du også kan gjøre mer avanserte ting i tillegg?
Jeg er ikke helt enig i dette med maskintrommer. Jeg kan også ringe en trommis, men han bruker som sagt elektronisk sett. Jeg har ikke tilgang til studio, men jeg tror det kan være mulig å få bra nok trommer med td8-settet og superior og litt fikling og skruing i etterkant.
Det blir selvfølgelig best med studio, ordentlig trommesett, en god trommis og et godt forberedt arrangement. Men arbeidsflyten og økonomien er nok litt annerledes i mitt band

For å ha et enkelt beat som er bedre å jobbe etter enn et klikkspor er det bare å bruke sampletank el. l. Vi kaller det "slasktrommer"

Lag et par midispor på en eller to takter. Og ett med count-in. Dra de ut (loop) så langt du trenger. DET er maskintrommer

-Robert