Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Stalker
Rattlesnake:
Bow 35
Tack för påpekandet. För säkerhets skull har jag skrivit om hela den meningen, den kändes inte bra.
TAck för lyssning.
Emlan
Äntligen någon som förstår mig, och att jag och textens jag inte nödvändigtvis är densamme! :P Kul också att crazy-inslagen gillades. Det är ju egentligen inte så svårt att peta in udda saker men det måste ju passa på något sätt i alla fall. Den där lilla biten med stråkar fick jag jobba rätt länge med innan tempo och tonart stämde lagom mycket...
Fuzzbub
Har precis satt en ny sång, mot en sänkt backing och en med originaltonart. Det gick inte alls att sänka den, jag kände mig som en bummande björn. Det fick bli samma tonart men utan att smurfa till den. Kul att du gillar knasigheterna och refrängerna. :)
Ja, jag skall försöka få färdig en ny version i kväll. :)
Rattlesnake:
Ny version i trådhuvudet!
Ny sång utan smurfpitch, och lite ändrad text. Renare sång, körd genom bandmick ist för SM57. Dubbad även denna gång men bara den ena körd genom ampsimulator. Lite småfix med editeringar här och där.
Tror den är färdig nu, men är det någon som hör något som kan fixas till så är jag öppen för förslag.
Dividend:
Jag förträngde förra låten, pga allt smurferiet :D
Men detta låter bättre. Mycket brittpop anno 1960, och lite skotskt intro (? det fick mig att tänka sålunda).
All instrument uppfyller de krav jag ställer på din låt, med avseende på att ge ett intryck utöver "hyggligt", som jag skrev vid min förra lyssning.
Det är bra!
Klagomål = 0.
Bra!
Tokai:
Jag har inte lyssnat på den förra versionen så vet inget om pitchen på sången.
Jag gillar dina psykedeliska äventyr. Det är alltid kul att lyssna på. Får här lite känning av tidig Pink Floyd med Sid Barrett.
Tycker faktiskt att du kan ge mer av roliga effekter i låten. Det är skoj när dom kommer in men känns lite för korta. Eller dom kan vara både korta och lite längre. Ha ett ställe där det flippar ut ordentligt.
Basen, som jag tror att du spelar på en riktig, är snygg McCartney stil, men upplevs som lite ojämn i volym. Det är nog rätt att
spela i en hög oktav annars blir den för baktung, men saknar också lite botten. Häng en Neumann U47 framför en 15 tums högtalarlåda så är du framme (mått lite oklart, men du vet nog)! Lätt fixat!
Rattlesnake:
--- Citat från: Dividend skrivet 25.05.2011, 00:03:00 ---Jag förträngde förra låten, pga allt smurferiet :D
Men detta låter bättre. Mycket brittpop anno 1960, och lite skotskt intro (? det fick mig att tänka sålunda).
All instrument uppfyller de krav jag ställer på din låt, med avseende på att ge ett intryck utöver "hyggligt", som jag skrev vid min förra lyssning.
Det är bra!
Klagomål = 0.
Bra!
--- Slut citat ---
Tack för det! :)
--- Citat från: Tokai skrivet 25.05.2011, 16:29:15 ---Jag har inte lyssnat på den förra versionen så vet inget om pitchen på sången.
Jag gillar dina psykedeliska äventyr. Det är alltid kul att lyssna på. Får här lite känning av tidig Pink Floyd med Sid Barrett.
Tycker faktiskt att du kan ge mer av roliga effekter i låten. Det är skoj när dom kommer in men känns lite för korta. Eller dom kan vara både korta och lite längre. Ha ett ställe där det flippar ut ordentligt.
Basen, som jag tror att du spelar på en riktig, är snygg McCartney stil, men upplevs som lite ojämn i volym. Det är nog rätt att
spela i en hög oktav annars blir den för baktung, men saknar också lite botten. Häng en Neumann U47 framför en 15 tums högtalarlåda så är du framme (mått lite oklart, men du vet nog)! Lätt fixat!
--- Slut citat ---
Tack Tokai, jag uppskattar din koll på element i den här genren. Syd Barret tänkte jag också på, det är väl det där med distad dubb som gör det likt. Har lite fler idér på effekter med det får inte bli lekstuga heller. Vi får se om det kanske kommer en version 3.
Basen är faktiskt en synthbas, spelad med klaviatur. Men jag är lite ambivalent till den - den är lite tunn och spelar i ett högt register varför de ljusaste tonerna tappar trycket. Tog fram basen idag och försökte sätta en riktig bas men fick inte till det - den här basstämman har satt sig och allt annat låter konstigt. Återstår byta ljud. Vi får se vad som händer.
En Neumann U47? Hm, jag har nog några gamla såna som jag använder till brevpress och dörrstoppar. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida