Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Stalker

<< < (5/8) > >>

Jay Thomas:
Utan att gå in på detaljer, VICKEN LÅT! :) Hela mitt 60-talshjärta börjar pumpa i takt! Visst finns det saker att korrigera men jag köper detta ändå, snajdigt värre! :D

Mellotron!  :wub:

Rattlesnake:
Equality och Jay,
kul att ni gillar den, jag tyckte nämligen själv att den var kul att göra. Lite urflippad sång kanske, hmm...
Ny text är klar, hela projektet har fått en ny tonart och sångpålägget väntar bara på att jag skall komma hem ifrån sydligare nejder. En mindre distad variant denna gång. Mellotronen ligger kvar!
Låten som nästan börjar på slutet råkade jag radera då den låg på en sångkanal som jag tog bort. Går väl att trixa dit igen om någon saknar den, men den blev kanske lite too much.

Återkommer så fort det är klart.  Tack alla ni som hjälpt mig så långt. :)

bow35:
"I never will...l" eller "I will never..." smaksak. Annars diggar jag textens spontanitet

Emlan:
Jag tycker sången är helt rätt för texten måste jag säga!
Och det roliga fiolinslaget och säckpipan kompletterar också bra.
Tjusig galenskap (och då syftar jag till textens diktjag och hur musiken illustrerar detta)... :)
Så, uttrycket passar för mig,
bra gestaltning.
..sen mix och sånt, det tyckandet lämnar jag åt någon annan.

Fuzzbub:
Kul att läsa kommentarerna i denna tråd! :)   Jag kan förstå Eddis reaktion en smula, jag hoppade till direkt då sången kom igång också.  Nej smurfrösten håller inte även om man vänjer sig efter en stund.  Jag tycker att själva experimenterandet är bra dock så fortsätt med det!   Det skulle ändå vara intressant att höra hur det låter om du sjöng in "som vanligt" i denna tonart.  Jag tror inte att den ligger för högt.   
Annars är låten skön, jag gillar knasigheterna och refrängen sätter sig!   /JEH

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion