Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Stalker
Rattlesnake:
--- Citat från: MaxB skrivet 08.05.2011, 23:28:25 ---
--- Citera ---Stort tack för utförliga kommentarer. Trodde dock du skulle kommentera mellotronen.
--- Slut citat ---
Mellotron, va e de? :wub: é ju vardagsmat nuförtiden...
--- Slut citat ---
Nuförtiden - mer än 1967? :P
Rattlesnake:
--- Citat från: Piddleton skrivet 08.05.2011, 19:07:58 ---Rolig låt! Känns barnprogram på ett skönt vis. :)
Pukorna slår igenom en aning, för mycket bas i dem. Sången borde kanske mixas en aning högre också. Sänker jag volymen rejält hör jag gitarrerna mer än sången och det brukar vara dumt.
Texten håller rent grammatiskt sånär som på frasen "I’m just a shadow follow where you go" som kanske borde vara "I’m just a shadow following you where you go" men däremot känns berättelsen något ofokuserad. Stalker-temat är tydligt men bitar som "I can’t understand if you go off your mind" och "I never will drop what I suddenly found" förstår jag inte riktigt vad de ska säga (även om jag översätter dem till svenska).
--- Slut citat ---
Pukorna noterat, sången likaså. Dock så blir det nog fråga om omsjungning...
De synpunkter du har om texten håller jag helt med om. Intressant att du har pin-pointat svagheterna jag själv kände "äsch det får gå" om... Jag är så fruktansvärt seg på att skriva texter och var så sugen att sätta sången så frort jag hade totat ihop tillräckligt med text. Får jobba lite mer med den.
De grammatiska felen är melodin och rimmens fel! Jag ville texten skulle följa stavelser och rim rätt slaviskt. Jag kunde inte få till following i takten och tänkte att det funkar om man tänker sig strofen uppdelad "I'm just a shadow - (I) follow where you go." Likaså med suddenly found. Egentligen skulle det vara "I never will drop what I happen to find". Men det skulle ju rimma på "round"...
Stort tack för lyssning och kommentar! :)
Dividend:
Du låter som en smurf Roger ;)
Låten tilltalar mig hyggligt. Komp och så, även om del fiffel mixmässigt kan göra det optimalt. Och du är ju bra på det där.
SÄNK tonarten! :D
Rattlesnake:
--- Citat från: Dividend skrivet 09.05.2011, 10:33:20 ---Du låter som en smurf Roger ;)
Låten tilltalar mig hyggligt. Komp och så, även om del fiffel mixmässigt kan göra det optimalt. Och du är ju bra på det där.
SÄNK tonarten! :D
--- Slut citat ---
Vad smurfar du om? Vet du inte att det smurfar $$ i smurfhits? ;)
Ska fiffla vidare så får vi se vad det blir!
equality:
Jag tycker detta var kul att lyssna på! Får ju lite vibbar från allt möjligt, slutet lite Beatligt typ Strawberry Fields. Häftigt också att stoppa in en galen symfoniorkester en halv takt, funkar bra (försökte mig på nåt liknande för några år sedan men fick inte till det: http://www.box.net/shared/y1bqcu4dgi) . Psykedelia i egen bra tappning. Har dock lite svårt för din röst här, vilket jag inte brukar ha, låter smurfig och variospeedad. Mixen är välbalanserad och panoreringen ok men låter hård och torr i mina lurar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida