Forum > Demolåtar
Rebecca - This is my new day
Ola:
Halloj
se där. en rockigt rykande låt
tycker du behöver jobba lite mer med djupet och bredd det låter lite platt och mono och då blandas allt ihop
sången och gitarren låter nästan som ett instrument ibland
tror ditt dansbands sound skulle falla mig mer i smak här .lite blötare och bredare alltså
mmmmmreverb :D
nu är jag petig.
skön låt.
bra jobbat
mvh
Jay Thomas:
--- Citat från: perrra skrivet 05.05.2011, 17:58:15 ---Var nere hos en polare idag som är profisionell mixare / mastrare (Thomas "Plec" Johansson @ The Panic Room)
Han tyckte det var lite mkt mid i gitarrerna+voxen och att han själv skulle smacka på med mer "virvel" :)
Jag ska upp o göra mix2 snart !
Tack alla!
Mvh
Marcus
--- Slut citat ---
Aah, Plec. Det var länge sedan jag hörde något om honom. Han hängde mycket på VSTforum en gång i tiden men hans musiksmak var väl inte alldeles "rumsren"...
Till låten, den gillade jag. Skarpt! Lät väldigt bra i laptopen, så mixen har jag inga åsikter om. Låten är bra, gillar Rebeccas röst och den känns komplett! Platt eller ej, sparas! :)
stajo:
Tycker det låter bra, snygg sång. Det jag tänkte direkt på var att virveln låter för hårt, platt på något sätt, speciellt i början blir detta markant.
Eddi:
Härlig låt skönt luftig prod/mix 2 saker dock - det finns ett visslande ljud bakom Rebecca när hon sjunger "day" och nästa rim på det låter som en rundgång men det kan det ju inte vara. Slutet är för tråkigt - tillbaka till ritbordet - i övrigt riktigt riktigt bra som sagt.
perrra:
MIX 2 finns nu:
Högre körer, höjd sång, ändrat eq's.
Lagt en till en trigg till , dvs 3e virveln med botten typ.
Tryckt ner gurorna lite i mid.
Tror jag är halvnöjd nu iallafall ;)
/Marcus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida