Forum > Demolåtar

jonnerstone - Wraith eat humans

<< < (5/5)

bjurte:
Låter riktigt bra det där,kanske några takter utan rythm(bara pads och sång,möjligtvis någon shaker) för att sedan braka igång igen..
Men vad vet jag,som är väldigt insnöad i gammal sur gitarrmusik. ;)

Rattlesnake:
Tycker också den där bitreducerade(?) basen blir lite dryg i sin frasighet. Annars är det ett pussel som sitter bra ihop. Några nya delar saknar jag inte, i så fall någon röstsampling eller samplad gitarrfigur som är lite off.

Känns som det är ganska många lager mest hela tiden. Kanske lätta upp det med att låta något vara mer ensamt och exponerat? I så fall skulle jag önska det som låter som körer vid 45s och framåt, om de håller för det och inte bara låter dålig körplugg solo.

Nu fick jag för mig att lyssna på Opus III och Yello (det var länge sedan man hörde Oh Yeah, tänkte jag).

...

Funderar lite och tycker nog att det saknas en tydligare hook i låten, eftersom jag inser nu att jag har glömt den. Opus III-låten kommer jag däremot att gnola på resten av kvällen. Om jag visste varför vissa låtar fastnar medans andra inte...  :unsure:

jonnerstone:
uriah: Tack för idéer. Gitarrmusik e åsså bra  :)

Rattlesnake: Ja du/ni har rätt om basen på introt....ska softa till den lite sen när det e dags för mix. håller med dig där att skala ner. Det som låter som en kör är en pad så det är nog ingen risk att det skulle låta dålig körplugg, så det kan vara värt att prova.
Jag är ju inte direkt ute efter en melodi med en klisterhook som fastnar, utan mer att det är ett flyt i den. Sen kan de ju iofs bero på att du antagligen har lyssnat på Opus III ett antal ggr mer än min som inte ens är en färdig låt  :D

Tack för att tog dig tid att sätta dina tankar på pränt  :)

Dividend:
Jag gillar den här bättre än era koreaskiva. ;)

Liksom koreaskivan är det ju rätt så förutsägbart. Men jag gillar att lyssna på Trance när jag kodar c++. Det finns influenser från Peter Tägtgrens "Pain"grupp, lite distad gura?

Jag älskar det jag hörde och laddar när när den är färdig. (Jag klagar på monotonitet i början av detta, ris och ros, men det är avkopplande! Och intressant.

jonnerstone:

--- Citat från: Dividend skrivet 09.05.2011, 10:15:47 ---Jag gillar den här bättre än era koreaskiva. ;)

Liksom koreaskivan är det ju rätt så förutsägbart. Men jag gillar att lyssna på Trance när jag kodar c++. Det finns influenser från Peter Tägtgrens "Pain"grupp, lite distad gura?

Jag älskar det jag hörde och laddar när när den är färdig. (Jag klagar på monotonitet i början av detta, ris och ros, men det är avkopplande! Och intressant.

--- Slut citat ---

Ehh...tack,tror jag!!

Jag vet dock inte vad korea har med den här tråden att göra där jag i trådhuvudet ber om tankar och idéer på en fortsättning på just denna låt. Huruvida det är bättre än korea eller förutsägbart eller inte var inget som jag önskade information om....men du kände kanske att du var tvungen att lätta ditt hjärta  ;)

Kul iaf att du gillar det "so far". Lite distade guror finns det en tanke om ja.....ska isf komma in i slutklimaxen.

Tjo!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion