Forum > Demolåtar

jonnerstone - Wraith eat humans

<< < (4/5) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.05.2011, 18:18:54 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 30.04.2011, 13:45:59 ---Wernis: Menar du arpeggiobasen som startar upp låten med ett filtersvep?

--- Slut citat ---
Nej, den är supersnygg. Jag menar den som kommer in efter svepet, vid 15 ungefär.

När den spelar innan kompet kommit in så stökar den tycker jag. Sedan när resten är med så smälter den in fint. Ändrar du soundet då eller händer det automagiskt?

Jättesnygg låt verkligen.

--- Slut citat ---

Ahh okej då fattar jag. Ja den limmar väl inte riktigt där i början som det är nu. Jag ändrar inte soundet, dock så sidechainar jag den mot kicken när kompet kommer in, så därför åker den mer in i mixen och får lite pump. Kanske koppla på sidechainen redan på introt? Men det kanske låter konstigt när den duckar mot en kick som inte hörs än?

Tack för klargörandet  :)

Wernborg:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 02.05.2011, 20:14:13 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.05.2011, 18:18:54 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 30.04.2011, 13:45:59 ---Wernis: Menar du arpeggiobasen som startar upp låten med ett filtersvep?

--- Slut citat ---
Nej, den är supersnygg. Jag menar den som kommer in efter svepet, vid 15 ungefär.

När den spelar innan kompet kommit in så stökar den tycker jag. Sedan när resten är med så smälter den in fint. Ändrar du soundet då eller händer det automagiskt?

Jättesnygg låt verkligen.

--- Slut citat ---

Ahh okej då fattar jag. Ja den limmar väl inte riktigt där i början som det är nu. Jag ändrar inte soundet, dock så sidechainar jag den mot kicken när kompet kommer in, så därför åker den mer in i mixen och får lite pump. Kanske koppla på sidechainen redan på introt? Men det kanske låter konstigt när den duckar mot en kick som inte hörs än?

Tack för klargörandet  :)

--- Slut citat ---
Ja då klarnar det. Kanske automatisera bort lite sågtänder i början där?

ChromaWoods:

--- Citat från: lnetzel skrivet 02.05.2011, 00:37:45 ---Jag skulle nog föredra en vers 2 och refräng 2  innan ett mellanspel. Låten är väldigt hittig så det blir för tidigt med mellanspel redan här.

[...]

Avsluta med mer pads eller stråkar på refrängen så blir det fint ös med stämning på slutet.

--- Slut citat ---

Precis vad jag tänkte också.

Kornstad:
Nice!!  Låter riktigt bra om detta måste jag säga.
Är själv inte så hemma på denna typ av musik, men för min del kunde du nog fortsatt i samma spår en stund till innan det kommer ett berak av ngt slag.

I breaket tror jag det hade blivit fräckt om du halverat tempot och gjorten tonartssänkning istället för höjning, för att sedan låta den gåt tillbaka igen när låten kör igång med reffen igen.  Men det är ju jag det.   ;)

jonnerstone:

--- Citat från: Kornstad skrivet 03.05.2011, 17:19:39 ---Nice!!  Låter riktigt bra om detta måste jag säga.
Är själv inte så hemma på denna typ av musik, men för min del kunde du nog fortsatt i samma spår en stund till innan det kommer ett berak av ngt slag.

I breaket tror jag det hade blivit fräckt om du halverat tempot och gjorten tonartssänkning istället för höjning, för att sedan låta den gåt tillbaka igen när låten kör igång med reffen igen.  Men det är ju jag det.   ;)

--- Slut citat ---

Tackar för dina tankar och din tid  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion