Tack för era tankar!
Wernis: Menar du arpeggiobasen som startar upp låten med ett filtersvep?
Eq: Riffet känns för långt tror jag pga av att du lyssnar med "radiotänket" och inte "dansgolvstänket", på en klubb finns det stor chans att DJ:n kommer att köra riffet ännu längre innan arppegios, pads, trummor och sång kickar igång.
drloop: Ja min egen tanke var att bryta ner låten efter två minuter, plocka bort kicken (kanske ha en mjuk och djup kick som sjunger lite i bakgrunden på helnoter) och in med en hihat/shaker på sextondelar och lite svepande pads och glitter under i c:a ytterligare två minuter för att sen bygga upp igen för att komma tillbaka ännu hårdare med tokdistade gitarrer som fyller på.
Pilsner e väldigt gott...jag e på

Jag stöter fram och tillbaka på det här med ackordbyte och jag lutar nog för tillfället åt Wernis där, att inte ha ett ackordbyte.
Kan man hålla uppe intresset utan att behöva byta ackord så har man vunnit mycket. Dj's e inte superförtjusta i ackorbyten alla gånger. Men om nån har några konkreta förslag på hur, så lyssnar jag gärna....vill lixom ha lite mer ingående förslag på en fortsättning (typ som min egen ovan)