Forum > Demolåtar

Blippe ti Blopp

(1/3) > >>

Wernborg:
LÅTNAMN: Blippe ti Blopp
ARTIST/GRUPP: W
LÅTLÄNGD: 3,00
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2011-04-26
FORMAT: mp3

Är inne i en enorm inspirationssvacka. Har inte gjort något vettigt på månader, och lusten finns knappt att ens vilja vara i studion. Börjar nöja mej med att plinka lite gitarr eller piano på kvällen.... Ikväll bestämde jag mig dock för att hitta på något och ut kom detta alster. Jag hade tänkt mig någon slags sång och ett solo också.

Vad tror ni?

Tokai:
Melodislingan är för svag, som ska efterlikna sången gör antar jag. Skriv en text och Marrre lägger den supersnyggt.

Men jag dansar på golvet, disco!!!
(Jag ha semester)

MaxB:
Finns potential i den här. En positiv grej för mig nu är att igenkänningsfaktorm är stor. Det ger en trygghet och gör att jag gillar den. Lite konstigt egentligen eftersom jag ofta brukar säga att jag inte uppskattar en låt som inte sticker ut på något sätt.

Stråkarna är för försiktiga, de borde redan vid 10 sekunder trycka i mera. Nånstans passar det perfekt med ett stort blommande solo jajamensan.

equality:
Fick bilder av tysk TV-deckare från 1985 för mitt inre. Kan säkert bli nåt helt annat med sång och ditt habila gitarrlir (hör bara fragment här). Gillar det urtajta rytmpaketet som skulle kunna Emulatiseras (var tog han vägen?). 

Eddi:
Blev ju tvungen att logga in igen - måste skriva något :)
Den här har - och jag skämtar inte - alla förutsättningar för melodifestivalen dels är den exakt tre minuter i helt rätt tempo och den har en massa braiga sound och bra rytmer och inte minst att förglömma igenkänningsfaktorn i harmonierna. En bra text en bra tjejröst lite körer och dans och lite märkliga flyttningar av väggar i olika ljus av en trollkarl som måste få slå på en gigantisk gonggong minst en gång i låten. Voilá 2012´s vinnare klar tycker jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion