LÅTNAMN: Mojo
ARTIST/GRUPP: Cash&Company
GENRE: Rock&pop
LÅTLÄNGD: Precis så det räckte till slutet
KOMPOSITÖR: The Talented Mr Tidelius
PRODUCENT: Bribedant
EV. MEDVERKANDE: Mr T. och jag
INSPELNINGSÅR: 1999 - 2008
FORMAT: mp3
Tänkte det kunde vara intressant att testa ett par tracks mot KR's forum.
Den här "Mojo" är nr 1. Den är från en batch på 11 låtar inspelade digitalt hemma hos mig mellan -99 och 00 under projektnamnet Cash&Company. Då var det lite mer primitiva grejer som gällde. Cakewalk 9 på en PII maskin, freeware syntar och soundfonts. SoundBlaster Live (16bit DirectX) med med 1 sec lagg

Men vi hade åtminstone en ok mik och den kördes via en Mackie mixer till Sblive kortet.
Det hela blev rätt bra tyckte vi då. CD's brändes och delades ut till vänner och bekanta.
Låtmaterialet håller fortfarande tack vare The Very Talented Mr. Tidelius låtskriveri men ljudmässigt kan jag idag inte spela upp orginal CD'n från 2000 utan att rådna.
2008 började jag rådda bland källfilerna för dessa låtar igen och tyckte att det bästa spåren borde gå att snygga till med bättre midi instr. och vst pluggar & mix/master. De akustiska tagningarna var iallafall rätt ok. Tack AKG och Mackie för det. Sång och gitarrer är alltså orginal 1999, allt annat Waves och N.I grejer från 2008. Håller på att byta DAW och nu ska säcken knytas ihop om de gamla surdegarna. Nåt som ska fixas?
/B
(låten tillbaka på KR efter godkännande av medkompositören)
« Senast ändrad: 10.05.2012, 00:34:59 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist