Forum > Färdiga produktioner

Eddi-The Strangers are here

<< < (6/12) > >>

robblar:
Søren klype det er ikke alltid jeg liker sånne synth-greier, men den forbaska "alien-visslan" har satt seg fast i hjernen et sted...  :wub:

Weeejoooweeeejooo weejoweejoweee... heheheh  :)

-Robert

PS: Jeg bruker alltid lurar, har ikke høyttalere. Så, takk for mixen  ;)

<edit>
Ja farsken, man skal vel kritisere også...

Jeg tror jeg ville gjort sologitaren annereledes.
Ikke i introen, vel og merke. Men lenger uti, når det tar av fra bakken (170s).  :) 

<steinkasting i glasshus>Da blir det kanskje litt for mye av det gode... </steinkasting i glasshus>
</edit>

MaxB:
Uttalet på ordet Closet heter "klåssett" inte Klååååset.  ;)
Lyssnar på dämpad volym på jobbet och det låter bra men det säger inte så mycket...
Får lyssna mer i lurar i nån senare.

robblar:

--- Citat från: MaxB skrivet 04.05.2011, 15:07:47 ---Uttalet på ordet Closet heter "klåssett" inte Klååååset.  ;)
Lyssnar på dämpad volym på jobbet och det låter bra men det säger inte så mycket...
Får lyssna mer i lurar i nån senare.

--- Slut citat ---
Er ikke enig i "closet". På amerikansk, vel og merke. Men "s"'en skal være stemt(?)

http://www.macmillandictionary.com/pronunciation/american/closet

(Forresten litt mye gitar rundt 67s også allerede. De litt for fort-forte partiene jeg snakker om  :) )

Fin låt!

-Robert

Tokai:
Tjena Eddi!
Spännande låt som vanligt från dig.
Det händer mycker saker i låten.
-Början. Många instrument när du sjunger, plocka ner.
-När git solot börjar är bas icke existerande.
-bättre därefter (se 1)
-Refr. Topp! Finns inget anmärka på!
-mellanspel + solo. Ok
-Nu plötsligt hör jag att baskaggen hörs dåligt.

Föreslår att portionera ur synteffekter o dyl över hela låter i mer eller mindre doser - inte brassa på allt på samtidigt. Det handlar om uppbyggnad, rivning och uppbyggnad igen enligt klasssiskt recept, om man nu ska följa ett dylikt, men det brukar funka.

Vet inte vad du har för ljudideal, men allt är möjligt. Nu tycker jag det låter lite klent, inget tryck. Men andra har redan påpekat detta och förslagit förbättringar.
Men - originalitet är ditt signum, så det så!

Kornstad:
Nu låter det bättre!!
Får en känsla i reffen att det skulle ligga en ensam körstämma, gärna med lite vocoder eller liknande bara på den för att få det att låta lite mera "space'at"

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion