Forum > Färdiga produktioner
Eddi-The Strangers are here
Eddi:
Prövar med att topp-posta svaret för en gångs skull så man slipper alla hoppen och se det funkar ju faktiskt bättre. Tack för tyck Micke - mycket bra tips där. Det fanns faktiskt en tanke med mycket saker i låten och det var att man skulle upptäcka nya grejer vid flera lyssningar men det får ju inte upplevas som grötigt. I halva låten har jag ingen bas alls utan det är låga synttoner istället men med flera ljud. Bach grejen var en sån där typisk sak som jag tänkte att man skulle upptäcka senare. Sången är nog lite vass ska titta på det - andningsljud vet jag inte om jag har alls - jag höll andan hela tiden :lol: Nej jag ska kolla om du har rätt - bra lyssnat att höra det i så fall.
Refrängen ja jag håller med alla den är inte bra.... jag byter ju ut alla instrument till den kanske det är där det ligger eller kanske det saknas en brygga eller kanske jag ska sjunga annorlunda.
Tamburin ala live är nog ett bra förslag.
Som sagt tack för bra synpunkter Micke.
--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 01.05.2011, 23:41:55 ---Tjenare Eddi,
Bra låt med stor potential. Bra sång!
Några spontana synpunkter som jag tror skulle förbättra:
Rätt grötig ljudbild. Tycker du ska skala av verserna lite. Det blir för mycket med alla instrument som spelar olika grejor, speciellt när du vräker på med så mycket reverb. Det blir nog tydligare om du bara lägger ackord på pianot ist för att spela Bach. :P
Testa eventuellt med bara bas, acke, trummor eller någon annan kombination. Kanske bara bas och synthen eller nåt. Nu känns det för mycket.
Sången är lite vass och distar på ett osnyggt sätt (speciellt på ssss-ljuden). Du har även lite jobbiga andningsljud som låter rätt tydligt.
Har du panorerat något överhuvudtaget? Jag lyssnar i lurar, och det känns som nästan allt ligger i mitten och tampas om utrymme.
Tamburinen på refrängen låter rätt stiff. Fixa en riktig tamburin så blir det mer levande.
Upp med trummorna och mindre reverb.
Älskar theremin-synthen!
Känns som refrängen måste lyftas på ngt sätt. Vet inte riktigt hur dock. Kanske stämmor på sången eller mer öppna trummor?!?
--- Slut citat ---
Eddi:
En röst från världens ände passar bra i sammanhanget :ph34r:
Tror du sammanfattar ganska bra vad fler tycker - jaja jag får titta på det - undrars hur jag ska höja trummor med bibehållet reverb hm...
Tack för tyck U :D
--- Citat från: uriah skrivet 02.05.2011, 19:35:15 ---Bra Låt!!
Lite mycket som händer hela tiden,kanske rensa upp lite här och där,så man slipper stökighetskänslan.
Trummorna är alldeles för tama och svaga..Mera kraft där. ;)
--- Slut citat ---
Eddi:
Kul att du gillar reverbet jag det känner jag med att jag borde ha kvar passar till en mystiskt rymdlåt. Bra tips till hur jag kan fixa till refrängen .
Tack för tyck Andreas :D
--- Citat från: Kornstad skrivet 03.05.2011, 17:28:57 ---Snyggt Eddi! Denna fastnade jag för!
Lite fix här och var som de nämnt ovan. Dock tycker jag inte du skall minska på reverb på instrumenten utan lägga till lite på sången istället så att den går ihop mer med övrigt.
Reffen känns aningen tunn i nuvarande form. Melodin är bra så ändra inte där, men jag tror du har fått fram den mer om du kört dubb och panorering där för att ge lite mer "space" känsla, samt ta upp volymen på sången. Den har en tendens att försvinna i reffen som det är nu.
Gillar!!
--- Slut citat ---
Kornstad:
OK, kul!!
Jag ser fram emot nya versionen. :)
Eddi:
Ny verre med brygga och en massa fler ändringar på era tips. Obs hörlursmixad i natten så nivåerna är väl galna finns viss risk för?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida