Forum > Demolåtar

Blev inspirerad av Starcraft II tävlingen

(1/3) > >>

Light Head:
Jaja, det är ju inte varje dag jag postar något här. Hoppas att någon kan tänka sig att stötta lite med glada tillrop. Det är ju midi som flyter i mitt blodomlopp och min uppenbarelse består av delar från framför allt Waldorf och Clavia. Högst upp sitter det en äldre men väl fungerande CPU...

Själva skapelsen kom till efter att jag kollat ett par minuter på Starcraft II -livesändningarna och blev inspirerad av spelets "motor".

Så, vad skall jag göra? Någon som vill vara med och utveckla? Kanske lägga en slinga med gitarren någon stans? Eller ett par ackord från en stålsträngad aukustisk?? Kanske lite körer? Eller skall jag bara dra ner på hh?

Dividend:
Hurra. En LH-låt.

Det låter bra, som om din frånvaro kulminerat i nåt nyskapande och unikt, men ändå är "du". :)

Ljuden låter bra, har inga klagomål angående. Finns en del sköna melodier som kan skrivas till den här bakgrunden. Gillar basen.

Inte så "vettiga" comments från mig alltså om hur du ska utveckla ;) men det får gå ändå..

Light Head:
Tackar för kommentaren, det är alltid välkommet att bli positivt pushad! :-)

En kanske föga intressant sak, jag lyckades inte synka arpen på min Nordlead 2'a så det blev till att spela.

Det finns en sampling som jag inte har hittat, och det är en kraftig mullrande explosion. Någon som har??

Dividend:
Tror samplingarna till CC och starcraft I låg som wav el dyl i spelkatalogen?

Bara att installera spelen och rippa :D

MaxB:
Skönt långt stycke! Har många sköna sound och jag gillar den successiva uppbyggnaden.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion