Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Plan 7 - progg från 2011
Light Head:
Det är lite bumligt och skulle nog behöva en rejäl dos av någon mixer. Några småsura toner från sången. Vet inte om det är så, men får en känsla av att en kompressor jobbar stenhårt, lite väl hårt?
Bra låt och helt ok text. Lite 80-talskänsla. Soundet är bra, sången och instrumenten. Kören hörs inte så bra.
Piddleton:
Vad ska du med mer text till? Jag hör inte att något saknas direkt. Fast du vill kanske byta ut den nuvarande texten?
Låten stämmer bra in på min bild av kampsånger så så sett sitter den ju fint. Kanske blir det väl parodiskt när du rosslar till rösten på "dom där uppe, dom tar allt". Det är engagerat och bra egentligen men där passeras min gräns, tror jag. :unsure:
MaxB:
--- Citat från: Light Head skrivet 18.04.2011, 10:45:48 ---Det är lite bumligt och skulle nog behöva en rejäl dos av någon mixer. Några småsura toner från sången. Vet inte om det är så, men får en känsla av att en kompressor jobbar stenhårt, lite väl hårt?
Bra låt och helt ok text. Lite 80-talskänsla. Soundet är bra, sången och instrumenten. Kören hörs inte så bra.
--- Slut citat ---
För mycket kompressor är det. Jag hör det nu. Ska kolla upp det. Och visst surar sången på några ställen.
MaxB:
Har mixat med mindre kompressor nu tror jag. Har inte lagt om sången (har inte inkommit fler textrader) men har för första gången i mitt liv testat att i Cubase pitcha ner några sura toner ("mina sår" i sångtexten). Har också dragit upp körstämmorna och tagit bort tunga basfrekvenser i sologitarren.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Plan7_20110417_ver4.mp3[/mp3]
Tacksam för fler mixtips!
Eddi:
Nu hörs det vad du sjunger och bra på pitch men nu får du trolla bort essen också - sedan tycker jag att guran ska upp ett snäpp också.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida