Forum > Demolåtar
MikaelEdebro - Japanski Vijetar
MikaelEdebro:
Hej,
Här är en låt som jag började på för några veckor sedan, men som sen dess har legat i träda. Igår var vi dock och spelade in gitarr i replokalen och när vi ändå hade förstärkaren uppmickad passade jag på att be min kompis Emil att lägga gitarr på denna låt.
Sen på kvällen kom en annan kompis förbi på kvällen och tyckte det lät som jugge-progg så vi började översätta den lilla text jag hade till bosniska (han är fr forna Jugoslavien).
Den är långt ifrån klar, utan än så länge bara grovmixad. Sen ska vi fortsätta på texten/sången imorrn. Men jag tänkte att jag lägger upp den redan nu så ni kan följa utvecklingen.
Hade vart kul att höra lite kommentarer som man kan ta med sig i fortsättningen.
-------------------
Uppdaterad 10/5
Eddi:
Kul att höra. De första 3/4 delarna av låten fick jag November-känsla på av nån anledning. Kände att det kanske behövdes något stick emellan sedan kom guradelen in och gjorde sitt och då blev det ju lite annorlunda. Ska bli roligt att följa denna.
MaxB:
Dina gitarrsound i mixar får mig till italiensk prog ala 70-tal och det är ett gott betyg. Kul att höra och jag fängslas av alla svängar som får plats i en låt!
Jay Thomas:
Ovanligt men ack så cool! :) Den gillades för det totalt massiva soundet och det i min öron främmande språket, spännande att följa denna! :)
Light Head:
Jag gillar låten och det blir riktigt bra när sången kommer in! Nu skall jag vara gnällig, det är lite otajt lirat. Tror att sången knyter ihop allt så att det inte märks så mycket. Kanske blir det bättre efter en mix?
Men det är musik jag gillar!! Nu är det kanske inte riktigt samma genre men blev inspirerad och plockade fram en gammal favoritplatta "Steal this album".. .. ..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida