Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet "Skuggan Av En Chans"

<< < (5/5)

Åsa:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.04.2011, 23:11:24 ---Sjunde maj om jag minns rätt ! ?

--- Slut citat ---

9 maj  B)

Åsa:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 26.04.2011, 00:50:49 ---Hoppas ni kommer till en ort skapligt nära mig så jag kan se er live!

--- Slut citat ---

Hudiksvall är väl skapligt nära? ;) 14 maj på Café August kl 21, Stadshotellet ligger tvärs över gatan om du inte orkar köra hem sen :)

robblar:
Herlig låt!    :wub:

Og første gangen jeg har hørt barokkgrass!

Har ingen forbedringsforslag til dette. Ikke for mye kompressor engang! Heheh  :)  (Neida, jeg tuller bare, jeg er ikke i stand til å høre sånt)

Jeg har litt spesielt forhold til Gränslandet. Freddy er jo ganske kjent i norge (dog et ubeskrevet blad som fiolinist - imponerende jobb!), og jeg var inne på hans myspace legge inn en kommentar om den siste platen han var med på, da jeg liker veldig godt dette med å blande inn bluegrass-instrumenter i mer moderne musikk. I tillegg hadde jeg just meldt meg inn i "Foreningen for Resonatorgitarens fremme i moderne populærmusikk" (Eller "Dobroklubben", som den kan kalles)

Og der lå Vägen. Litt lenger nede i kommentarfeltet var Åsa, og derfra fant jeg vägen själv.

Så jeg gleder meg til plata kommer ut, og håper det blir konsert i Trondheim en vakker dag.

Jeg innbiller meg at akkurat denne typen musikk (altså "god")  har blitt mer og mer populær i senere tid, i alle fall på min side av kjølen. Så jeg regner med at dette tar av noe helt vanvittig. Og at demoskiva mi stiger i verdi (det er nokså begrenset opplag på den vel?)   B)

-Robert

robc:
Hej, kul med ännu en Grändslandet låt ! Gott hantverk som vanligt. CD:n (förhandskopian) har gått varm ett par månader i bilen nu.
Texrader som "Just där havet går iland" önskar man att man själv kommit på men förstår att Stefan har varít framme ännu en ggn.
Hur jobbar ni, sitter Åsa fortfarande hemma o lägger sången, låter bra. Vilken sångpreamp används?

mvh robc

Åsa:

--- Citat från: robc skrivet 29.04.2011, 14:06:17 ---Hej, kul med ännu en Grändslandet låt ! Gott hantverk som vanligt. CD:n (förhandskopian) har gått varm ett par månader i bilen nu.
Texrader som "Just där havet går iland" önskar man att man själv kommit på men förstår att Stefan har varít framme ännu en ggn.
Hur jobbar ni, sitter Åsa fortfarande hemma o lägger sången, låter bra. Vilken sångpreamp används?

mvh robc

--- Slut citat ---

Tjenare! Kul att du tycker det låter bra, och att skivan går varm!
Jjag har en enkel billig preamp, en ART Tube MP Studio.
Texten ja, visst är den fin! Alltid Stefan som är framme när det gäller Gränslandstexterna - han är otroligt duktig!
--- Citat från: robblar skrivet 29.04.2011, 00:03:37 ---Herlig låt!    :wub:

Og første gangen jeg har hørt barokkgrass!

Har ingen forbedringsforslag til dette. Ikke for mye kompressor engang! Heheh  :)  (Neida, jeg tuller bare, jeg er ikke i stand til å høre sånt)

Jeg har litt spesielt forhold til Gränslandet. Freddy er jo ganske kjent i norge (dog et ubeskrevet blad som fiolinist - imponerende jobb!), og jeg var inne på hans myspace legge inn en kommentar om den siste platen han var med på, da jeg liker veldig godt dette med å blande inn bluegrass-instrumenter i mer moderne musikk. I tillegg hadde jeg just meldt meg inn i "Foreningen for Resonatorgitarens fremme i moderne populærmusikk" (Eller "Dobroklubben", som den kan kalles)

Og der lå Vägen. Litt lenger nede i kommentarfeltet var Åsa, og derfra fant jeg vägen själv.

Så jeg gleder meg til plata kommer ut, og håper det blir konsert i Trondheim en vakker dag.

Jeg innbiller meg at akkurat denne typen musikk (altså "god")  har blitt mer og mer populær i senere tid, i alle fall på min side av kjølen. Så jeg regner med at dette tar av noe helt vanvittig. Og at demoskiva mi stiger i verdi (det er nokså begrenset opplag på den vel?)   B)

-Robert

--- Slut citat ---

Härlig läsning!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion