Kontrollrummet

Qasifunk

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jahapp, nästa låt till rakning, det här är gammal skåpmat fr. 2005 som faktiskt var med på en skiva (TRIPTALES / Florian le Sage) med urusla egna vokalinsatser rent ut sagt, här i ren instrumentalversion för att ni skall kunna höra vad som saknas eller bör tas bort, vore kul med input ang. just sången och vad som kan tänkas där...liksom min förra låt som jag la upp här idag så är det bara arbetsnamn i titlarna :-)



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här är "stort" i bemärkelsen att låtmakarn vet exakt vad som ska ske och levererar på ett föredömligt sätt . Snortighta grejer som får en att nicka med huvudet i rätt takt - och visst saknas det sång av något slag som förskönar detta vildsinta stycke lite till. Utfejdningen är ju inte så kul för där hör jag hur keyboardsolona kommer igång ordentligt. Sammantaget mycket bra låt som ger exakt det den var avsedd att ge kompetent utförande och en spännande mix trots återkommande teman men när de är bra so what....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ja du,ang sång så kan jag i mitt innre höra flera olika scenario,det mest självklara skulle väl vara en sval soul sångerska med lite funknerv.
Men det skulle oxo kunna funka med lite rivigare rocksång,kanske lite hårdrockig tom.
Eller varför inte lite laidback 80:o tals aktig sång typ 'Spandau Ballet ,eller Tears for fears'  :lol:
Annars ytterst kompetent framfört,även om jag inte är så förtjust i den här typen av 'trummljud' men det tillhör väll genren,så att säga..
Kanske det kunde kastas in några 'icke' midi instrumment här och där oxo 'varför inte en lite 'funky gitarr' på vissa delar.. 
« Senast ändrad: 16.04.2011, 12:58:27 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte