Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Wiretap - A place like Graceland, No limiter..
Dividend:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.08.2007, 12:11:58 ---
Det skall vi nog kunna fixa.Fast det blir en dyr skiva,det är långt till Kina :lol:
--- Slut citat ---
Hehe, den kostnaden kan jag nog klara :)
--- Citera ---Nu närmar sig hösten Per,lyssnat lite på amma ioli...Blir lika överraskad varje gång ,då jag hör hur bra det är.Så det blir ett annorlunda höst projekt,inget för skivan - mera för själen..
--- Slut citat ---
Ja just det, skall lyssna på det och mina utsvävningar. Vill inte att det skall låta kinesiska nudlar helst, när ursprungsmelodin är cappriciosa.
Vill du ha mer klassiskt lyssna på BEtrayal march (kanske namnbyte) som jag börjar bli väldigt nöjd med......
Wernborg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.07.2007, 19:02:46 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 28.07.2007, 15:05:49 ---Väldigt bra låt. Tror jag har kommenterat den nån annanstans tidigare?
Munspelsfraserna i solot låter emellanåt väldigt slentrianmässiga och oengagerade för att komma från dig. Omtagning! :angry: (Tex. vid 2,43)
Och så var det trummorna. Öppen hihat från EZ låter apa och funkar inte alls. Den låter banne mig som mig gamla Casio-keyboard från -86. :o Stäng hihaten så funkar det nog tror jag. Mycket elakare eq på virveln behövs också.
Mycket fint spelat annars på alla håll. Snyggt gitarrspel och sound på densamma.
:)
--- Slut citat ---
Stefan:
Nää,denna har du nog inte hört tidigare..Munspelet då,som du hör så är det 3 tagningar.Jag blev inte heller nöjd med övergången till sticket(antar att det är det du menar).Får väl lira igen då :D
Drumsen:Ja ja..Min akilles häl.Hur jag än försöker så vill det inte riktigt.Fillsen verkar funka,i övrigt så är det loopat.Kanske jag skulle skippa loop tänket och lira lite mer keydrums istället..Förmodligen så är jag bara lat :lol:
Du menar att jag skall brighta upp virveln? Testar det då..
Nu blir gura polarn glad,det är han som har lirat guror å bas..
Tackar för mycket värdefull feedback.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Fortfarande en mycket bra låt. Det slentrianmässiga munspelet dröjer sig tyvärr kvar lite. 2,43-frasen som jag tog som exempel är kvar. Hihaten låter mycket bättre nu, och virvel tänkte jag inte nämnvärt på så den är också ok. Däremot så pumpar hela mixen, och jag tycker inte det klär detta arr särskilt snyggt. Lätta på masterkompressorn lite tycker jag.
Edit: meckat med fontstorlek
Emulator:
gott sväng som attan. och tack för tacket :D
Lyssnar i skräplådor, i detta låter det helt klart...återkomer efter bättre lyssning!
kalas!
Harmonica mike:
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.08.2007, 14:21:35 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.07.2007, 19:02:46 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 28.07.2007, 15:05:49 ---Väldigt bra låt. Tror jag har kommenterat den nån annanstans tidigare?
Munspelsfraserna i solot låter emellanåt väldigt slentrianmässiga och oengagerade för att komma från dig. Omtagning! :angry: (Tex. vid 2,43)
Och så var det trummorna. Öppen hihat från EZ låter apa och funkar inte alls. Den låter banne mig som mig gamla Casio-keyboard från -86. :o Stäng hihaten så funkar det nog tror jag. Mycket elakare eq på virveln behövs också.
Mycket fint spelat annars på alla håll. Snyggt gitarrspel och sound på densamma.
:)
--- Slut citat ---
Stefan:
Nää,denna har du nog inte hört tidigare..Munspelet då,som du hör så är det 3 tagningar.Jag blev inte heller nöjd med övergången till sticket(antar att det är det du menar).Får väl lira igen då :D
Drumsen:Ja ja..Min akilles häl.Hur jag än försöker så vill det inte riktigt.Fillsen verkar funka,i övrigt så är det loopat.Kanske jag skulle skippa loop tänket och lira lite mer keydrums istället..Förmodligen så är jag bara lat :lol:
Du menar att jag skall brighta upp virveln? Testar det då..
Nu blir gura polarn glad,det är han som har lirat guror å bas..
Tackar för mycket värdefull feedback.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Fortfarande en mycket bra låt. Det slentrianmässiga munspelet dröjer sig tyvärr kvar lite. 2,43-frasen som jag tog som exempel är kvar. Hihaten låter mycket bättre nu, och virvel tänkte jag inte nämnvärt på så den är också ok. Däremot så pumpar hela mixen, och jag tycker inte det klär detta arr särskilt snyggt. Lätta på masterkompressorn lite tycker jag.
Edit: meckat med fontstorlek
--- Slut citat ---
Steffo då:
Jo munspelet,nja jag släpper igenom det då det är rätt grymt lirat före..Mixen då: Jo det är fler som klagat.Jag har ju ett hammond komp dovt och kort lirat mot bas å klubban,antar att det blir till att skära lite i de frekvens områdena..Jag har ingen kompressor på totalen,endast en limiter..Highaten å virveln hemma? JAAAAAA!!! Där satt den.
Tack för comment,nu är jag allt lite gladare :D
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Emulator skrivet 24.08.2007, 17:09:40 ---gott sväng som attan. och tack för tacket :D
Lyssnar i skräplådor, i detta låter det helt klart...återkomer efter bättre lyssning!
kalas!
--- Slut citat ---
Emu då:
Mycket välkommen tillbaka,blir intressant att höra vad du tycker om virveln.
Rattat en hel del i denna...
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida