Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Wiretap - A place like Graceland, No limiter..
Dividend:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.08.2007, 11:28:07 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 24.08.2007, 10:47:25 ---JA, det är tydligt som EQ säger, låter färdigt och proffsigt proddat (?). (Men så är jag inte nån proffs på att prodda gitarrer och ännu mindre munspel och virvlar ;)
Men säger det igen fast du redan vet vad jag tycker; vilken j-kla låt! SKitbra är vad den är!
När kommer skivan? Med sånt här material måste det bli en skiva!
--- Slut citat ---
Per då:
Jo vi tycker också att detta är bland det bättre vi åstadkommit.Donat en hel del i mixen å trumlir/sound sedan förra verren.Fixat slutet med trummor å gura..
Skiva,ja det kommer nog så småningom.Vi har fått ihop till en full längdare.Massor av trum justeringar kvar att göra dock avseende lir å sound.I dagsläget så är 4:a låtar helt klara.Så det är bara 10 kvar..
Tack för positiv feedback.
Mvh
Micael/Josse
--- Slut citat ---
Ett ex skall till Kina!
:)
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 24.08.2007, 11:29:14 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.08.2007, 11:28:07 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 24.08.2007, 10:47:25 ---JA, det är tydligt som EQ säger, låter färdigt och proffsigt proddat (?). (Men så är jag inte nån proffs på att prodda gitarrer och ännu mindre munspel och virvlar ;)
Men säger det igen fast du redan vet vad jag tycker; vilken j-kla låt! SKitbra är vad den är!
När kommer skivan? Med sånt här material måste det bli en skiva!
--- Slut citat ---
Per då:
Jo vi tycker också att detta är bland det bättre vi åstadkommit.Donat en hel del i mixen å trumlir/sound sedan förra verren.Fixat slutet med trummor å gura..
Skiva,ja det kommer nog så småningom.Vi har fått ihop till en full längdare.Massor av trum justeringar kvar att göra dock avseende lir å sound.I dagsläget så är 4:a låtar helt klara.Så det är bara 10 kvar..
Tack för positiv feedback.
Mvh
Micael/Josse
--- Slut citat ---
Ett ex skall till Kina!
:)
--- Slut citat ---
Det skall vi nog kunna fixa.Fast det blir en dyr skiva,det är långt till Kina :lol:
Nu närmar sig hösten Per,lyssnat lite på amma ioli...Blir lika överraskad varje gång ,då jag hör hur bra det är.Så det blir ett annorlunda höst projekt,inget för skivan - mera för själen..
Ha re
Micael
Fredrik Karlsson:
Låten är fortfarande svinbra och allt är välproddat!
MEN det känns som om det pumpar? Fett med kompressor vid mastringen eller?
Kan ni inte låta någon annan mastra? Det hade varit kul med en mastrare som hade färska öron fått sätta tänderna i detta!
Harmonica mike:
--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 24.08.2007, 12:17:26 ---Låten är fortfarande svinbra och allt är välproddat!
MEN det känns som om det pumpar? Fett med kompressor vid mastringen eller?
Kan ni inte låta någon annan mastra? Det hade varit kul med en mastrare som hade färska öron fått sätta tänderna i detta!
--- Slut citat ---
Fredrik:
Nej vi har ingen kompressor på mastern.En limiter dock..Lite tveksam till om det inte är basen å bastrumman som krockar frekvens mässigt? Det kan vara det du upplever som pumpande.Basen eller bas kaggen kan oxå vara lite för hög..
Väntar in fler kommentarer innan jag tar ställning...Hos mig låter det bra,grejen är ju att få det att låta bra överallt - det är det som är det svåra.
Mastring:Absolut,alla våra låtar skall iväg för mastring så fort jag har grundmix/lir i ordning..
Mvh
Micael
Fredrik Karlsson:
Lyssnade igen och det är nog bas o bastrumma som krockar.
Bastrumman låter bra när den kommer själv så det är kanske basen som skall skäras, vet att jag brukar alltid få skära basen massor innan den passar in i musiken, brukar i regel aldrig boosta nån frekvens i basen utan endast skära.
Annars kan du ju sidechaina så att bastrumman (eller basen) duckar varje gång bas och bastrumma krockar?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida