Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Wiretap - A place like Graceland, No limiter..
Harmonica mike:
Hej.
Då är finalmixen här..Hur låter det då?
Vi har jagat runt halva stan för att hitta en virvel djävel som funkar :ph34r:
Bastrumman har fått lite nya tramp bla..Highaten fixad,förhoppningsvis..samt lite olika nivåer..
Med detta så vill vi tacka alla som har bidragit med bra inputs kring vårat eviga dilemma - TRUMMORNA!
Speciellt tack till TSM,Larsson,EMULATOR,Wernborg samt EGGHUVUDET (för ditt tips om shakern! )- för att ni öppnat mina öron.
Under förutsättning givetvis,att det låter bra.. :D
Så fram med motorsågarna och fäll Norrlands furorna..
Micael/Josse
equality:
Gott att lyssna till denna igen. Lyssnar till final mix och kan inte säga att jag har den näst föregående som direkt jämförelse i huvudet. Men det låter välbalanserat, fin stereobredd och alla instrument tydliga i mixen. Bra jobbat på alla sätt.
Dividend:
JA, det är tydligt som EQ säger, låter färdigt och proffsigt proddat (?). (Men så är jag inte nån proffs på att prodda gitarrer och ännu mindre munspel och virvlar ;)
Men säger det igen fast du redan vet vad jag tycker; vilken j-kla låt! SKitbra är vad den är!
När kommer skivan? Med sånt här material måste det bli en skiva!
Harmonica mike:
--- Citat från: equality skrivet 24.08.2007, 01:34:13 ---Gott att lyssna till denna igen. Lyssnar till final mix och kan inte säga att jag har den näst föregående som direkt jämförelse i huvudet. Men det låter välbalanserat, fin stereobredd och alla instrument tydliga i mixen. Bra jobbat på alla sätt.
--- Slut citat ---
Thanx E.
Haft lite huvudvärk kring denna,mest trummorna då..Får för det mesta kritik kring lir och sound på desamma.Då ser det ut som om vi lyckats nu då...Jag tycker att baskaggen skjuter lite väl mycket luft i lurarna,men i monitorerna så funkar det kanon.Nånstans måste man ju ge sig,det mesta går ju att fixa i mastringen.. :D
Tack för positiv feeedback.
Mvh
Micael/Josse
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 24.08.2007, 10:47:25 ---JA, det är tydligt som EQ säger, låter färdigt och proffsigt proddat (?). (Men så är jag inte nån proffs på att prodda gitarrer och ännu mindre munspel och virvlar ;)
Men säger det igen fast du redan vet vad jag tycker; vilken j-kla låt! SKitbra är vad den är!
När kommer skivan? Med sånt här material måste det bli en skiva!
--- Slut citat ---
Per då:
Jo vi tycker också att detta är bland det bättre vi åstadkommit.Donat en hel del i mixen å trumlir/sound sedan förra verren.Fixat slutet med trummor å gura..
Skiva,ja det kommer nog så småningom.Vi har fått ihop till en full längdare.Massor av trum justeringar kvar att göra dock avseende lir å sound.I dagsläget så är 4:a låtar helt klara.Så det är bara 10 kvar..
Tack för positiv feedback.
Mvh
Micael/Josse
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida