Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Wiretap - A place like Graceland, No limiter..
Fredrik Karlsson:
Kanon låt!
Inget att anmärka på (lyssnar iofs i mina datorhögtalare)!
Snygg röst och gillar Knopler soundet!
Larsson:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.08.2007, 09:32:37 ---
--- Citat från: Larsson skrivet 10.08.2007, 05:58:31 ---hello micael
är inne och tjyvlyssnar för att se hur utvecklingen går..tycker att det låter som att det är mycket som fixats med låten..(eller så är det bara inbillning)
men det låter torrare & mer kompressat..dvs fylligare
har för mig att den lät tunnare förut
hade jag fått prova att vrida till den här låten hade jag tatt upp kicken lite & ner med snaren
så som snaren låter på refrängen så borde den vara hela låten
kanske bara ta ner den lite i verserna helt enkelt
kicken märker man knappt..tror att det skulle bli snärtigare om den kom fram lite mer
fast nu kanske det verkar som att det är kritiska grejjor jag anmärker på
men det är det inte..utan bara lite finish
jag antar att det blir så..när något är jävligt bra då ska det synas i sömmarna med förstoringsglas
:lol:
asgrym låt..men det vet du redan att jag tycker
hare gott
Larsson :)
--- Slut citat ---
Tjena Larsson.
Tackar för feedback.Jag har inte gjort nåt i mixen än,väntar på vettiga förklaringar på vad jag skall göra med trumsoundet.Fått lite tips av dig - anammar det! Platta trummor tyckte Hegobald,vad menar karln?
Jag har inte en susning...tacksam om du ville förklara..
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
haha ok..då får jag skämmas som tycker det låter mer tillrätta lagt fast en inget gjorts :P
fast det känns som att basen åtminstone blitt kompressad sedan jag hörde den sist
men aja..jag kan bara säga att virveln är för mycket rakt i ansiktet & kaggen för lite
och då är utgångsmallen bara hur jag tycker att det ska låta..
jag har kommit med synpunkter på alla möjliga demos på senaste..sedan hört
färdiga produktioner med samma ingredienser som demosarna jag klagat på
och då fått en aha upplevelse
jag antar att det är en av nackdelarna med att att lyssna på demos på ett sånt här forum
man blir extra petig..och särskilt när det kommer till andras alster :D
fast det är ju fördelar med det åxo iofs.
men detta är ju blues & bör inte vara så satans hifi..
jag tycker det funkar finemang..fast skulle prova att fixa volymen på trummorna om det hade vart min låt
/Larsson
:)
Harmonica mike:
--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 10.08.2007, 10:31:54 ---Kanon låt!
Inget att anmärka på (lyssnar iofs i mina datorhögtalare)!
Snygg röst och gillar Knopler soundet!
--- Slut citat ---
Tack Fredrik.
Alla kommentarer är bra.Positiva och negativa.Många har klagat på trumljudet,inte du så nu fick jag lite i vågskålen åt andra hållet...
Vi tackar för omdömet om låten,sången och "Knopfler"soundet.
Mvh
Micael
1up:
Basen låter skumt lite midi? :o Är ju inspelad äkta bas. Ja du skrev hur du spelade in den. Det är på de högre tonerna den låter lite FM över sig. skummo! T.ex. 1.44. Gärna djupare och mindre spetsig bas där. Är de bästa tips jag kan ge. Hjälper det dig något?
Låten i sig är skön. Väldigt mycket detaljer och rhytmfigurer. Tempomässigt får trummorna gärna svänga med lite mer.
Grundgroovet är så där skönt livekänsla i. När du improviserar 02:51. Ser den där klubben där du framför din musik framför min ögon.
Alla paddlar i vattnet så att säga. Justera paddeltagen lite bara så vinner når du dina mål!
Harmonica mike:
--- Citat från: 1up skrivet 14.08.2007, 01:21:41 ---Basen låter skumt lite midi? :o Är ju inspelad äkta bas. Ja du skrev hur du spelade in den. Det är på de högre tonerna den låter lite FM över sig. skummo! T.ex. 1.44. Gärna djupare och mindre spetsig bas där. Är de bästa tips jag kan ge. Hjälper det dig något?
Låten i sig är skön. Väldigt mycket detaljer och rhytmfigurer. Tempomässigt får trummorna gärna svänga med lite mer.
Grundgroovet är så där skönt livekänsla i. När du improviserar 02:51. Ser den där klubben där du framför din musik framför min ögon.
Alla paddlar i vattnet så att säga. Justera paddeltagen lite bara så vinner når du dina mål!
--- Slut citat ---
1up:
Basen midi,nej.Det är min Warwick som låter helt okomprimerad.Måste lyssna på vilken del du menar,återkommer..
Back.
Josse lirade en oktav högre strax innan reffen.Jag tycker att det funkar perrens.Det blir ju en ökning i intensiteten på det sättet.Så skall det vara! Inge fel på midi sound,men här är det äkta vara.Trummorna då:Ja jag har försökt att få till det här,tycker att slutresultatet inte blev så tokigt.Mera sväng säger du,ja bara jag visste hur..Jag försöker alltid få till live sound på mina mixar,det blir mer äkta på det sättet.Ser ut som om jag har lyckats på denna :D
Tack för comment.
Mvh
Micael/Josse
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida