Forum > Färdiga produktioner

Hackeman - Bouncing Up and Down

<< < (2/2)

hackeman:

--- Citat från: Mr Artrock skrivet 15.04.2011, 15:02:40 ---Howdy man, jag jämför bara med annat här och youtubenivån som jag har i allmänhet på mina datorhögtalare eller till lurarna...ibland är dom nya teknikerna på SR miljöskadade av dagens utnivåer, ungefär som dom flesta tekniker på våra välkända masteringhus med några få undantag!

--- Slut citat ---
Jo, men tyvärr blir det ju det som sätter normen.. man vill ju inte att lyssnaren ska behöva skruva upp volymen så fort det shufflar över till ens egna låtar på Spotify för att sedan behöva skruva ner igen.

Eddi:
Jag håller både med Artrock och emot honom :D
Utsignalen på basen är klart för hög - mina högtalare vr4ed sig i våndor för jag vägrade att ställa om ljudet.
Hackeman är en jäkel på texter så även i detta fall och vem ska sjunga då - jo Hackeman himself det blir nog inte alls lika bra med någon annan - att Hackeman inte har den mest briljanta rösten kan jag hålla med om men vem fasen har det - den duger mycket gott för detta.
Mina 50 cent
Förresten sa jag att jag gillade låten? Jepp I did :lol:

equality:
Tjena Hakke! Kul att höra din omisskänliga humorpop igen. Humor är f-n inte lätt men tycker du fixar det galant. Tjusigt piano på slutet också.

mickeh:
Nivåer:
Vi kan ju alla tycka vad vi vill om det, men vi får ju också se till målet:
I detta fall vill Hacke lägga ut den på I-tunes etc, och då måste man ju matcha det andra kunderna laddar ner, oavsett vad man tycker...precis som vi kanske inte gillar alla saker vi gör t.ex. på jobbet, men gör det för målets skull...

Låten:
Klockren pop av den typen som ger gott utrymme åt texten som är relevant här.
Hör inte några fel på nivåer på den här sunkiga datorn...

Texten:
Klockren humorpop! Första lyssningen trodde jag sångens "jag" blev bög för att leva ett bekymmersfritt liv, det är ju också en variant på texten... :)

Rösten:
Tycker den är rätt i sammanhanget, det är ju inte "vacker" plastpop det här!
Den ligger lite "ovanpå" tycker jag, men inte så fasligt mycket (kan ju bero på nämnda dator), och när det är såpass viktigt att texten hörs så är det bättre så än åt andra hållet.

Alltid trevligt med lite ny humorpop!

mickeh:
Förresten, låten borde ingå i sex och samlevnad eller psykologi på gymnasiet och vara obligatorisk för alla tjejer...  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion