Forum > Demolåtar
Sicksty Sixten färdigt projekt.....
Håkan Nilsson:
Tack ska ni ha!
Basen går väl mest i de djupa frekvenserna, det gillar jag, lika riktigt bottenfeta kaggar. Har förstått att många väljer basljud och mixar så det ska passa även i små jolliga datahögtalare. Vet inte vad jag ska tycka om det egentligen. Baskaggarna i modern zynt-dansmusik låter plopp, plopp, som baskaggarna i de allra första rytmboxarna som fanns i elorglarna på stenåldern. Huga. :o :D
Basljudet fick jag genom line och ett baspreset i min nya chanellstrip. Hittar väl lite andra ljud bara jag blir van den. Det är bara det att jag gillar sånt där basljud... Men det är förstås inte bra, knappt lönt, att försöka spela upp det genom små fjuttlådor.
MaxB:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 12.04.2011, 15:28:27 ---Tack ska ni ha!
Basen går väl mest i de djupa frekvenserna, det gillar jag, lika riktigt bottenfeta kaggar. Har förstått att många väljer basljud och mixar så det ska passa även i små jolliga datahögtalare. Vet inte vad jag ska tycka om det egentligen. Baskaggarna i modern zynt-dansmusik låter plopp, plopp, som baskaggarna i de allra första rytmboxarna som fanns i elorglarna på stenåldern. Huga. :o :D
Basljudet fick jag genom line och ett baspreset i min nya chanellstrip. Hittar väl lite andra ljud bara jag blir van den. Det är bara det att jag gillar sånt där basljud... Men det är förstås inte bra, knappt lönt, att försöka spela upp det genom små fjuttlådor.
--- Slut citat ---
Proffs kan mastra så att det låter bra oavsett lyssningsmedia. Det är en av de stora skillnaderna mellan mig och dem.
Du är mycket bättre än jag på att mixa, så jag bjuder på förslaget!
Håkan Nilsson:
--- Citat från: MaxB skrivet 12.04.2011, 16:09:45 ---
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 12.04.2011, 15:28:27 ---Tack ska ni ha!
--- Slut citat ---
Proffs kan mastra så att det låter bra oavsett lyssningsmedia. Det är en av de stora skillnaderna mellan mig och dem.
Du är mycket bättre än jag på att mixa, så jag bjuder på förslaget!
--- Slut citat ---
Tycker du jag borde leja bort mastringen? Det har jag ju absolut varken råd eller lust med, det är ju inte min inspelning. Och jag tillåter mig tvivla på att man efteråt kan mastra fram mer knarr och topp i en basgitarr som inte har det från början...?
Men tackar ändå!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida