Forum > Färdiga produktioner
Commuterpop - Techno for grownups
bjurte:
sköna rythmer och sound här,och som nämts så känns det mycket ihopplock från en massa låtar/stilar.
En skön sammanfattning liksom. ;)
mickeh:
--- Citat från: uriah skrivet 12.04.2011, 11:21:37 ---sköna rythmer och sound här,och som nämts så känns det mycket ihopplock från en massa låtar/stilar.
En skön sammanfattning liksom. ;)
--- Slut citat ---
Tack så mycket! :D
Tokai:
Roliga ljud!
138 (i räknaren) är en favorit.
Kan inte relatera till alla olika influenser. Men skojigt och fantasifyllt!
mickeh:
Tackar!
Jag blir så glad eftersom det ni skriver verkar sammanfatta vad jag hoppades med min stil: lite skoj, blandade stilar med lite sväng, inte alltför seriöst.
Min poäng (Som Commuterpop) är att göra uppiggande, lätt humoristisk musik att lyssna på på väg till/från jobbet, som komplement till kaffet ungefär :P.
Men inte alltför hysteriskt så att man istället får en hjärtattack...
hackeman:
Jag gillar det, och tycker du har fått till en schysst ljudbild med spännande inslag. Framförallt introt får mig att vilja fortsätta lyssna. Men jag tycker nog också du ska överväga annat ljud än eurodiscoleadsynthen, den gör inte låten rättvisa. Jag hade nog försökt dra låten mer åt det tyngre och skitigare hållet, det hållet som den distade basen drar den åt. Det ljudet är ett riktigt lyft! Kanske dra in lite vocals samplingar? Du har nåt på gång vid 02:50... hmm, jag hör typ Yello vocals stuk i bakhuvudet när jag lyssnar, typ som i The Race: http://www.youtube.com/watch?v=ey7tGRFLpPE
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida