Forum > Färdiga produktioner
Commuterpop - Techno for grownups
mickeh:
Men shit, Hackeman, det var längesen! :)
(Din "Sometimes" dyker ibland fortfarande upp i spelaren).
Men shit, Yello, det var längesen! :)
Hmmm...intressant idé, verkligen.
O flera trashar E-typesynthen.
Ett budskap.....
Jag tog med den som en del i parodin av dansmusiken, men eftersom flera är på den, och sammantaget med andra idéer ni gett mig så tolkar jag det som en övergång till en mer seriös låt.
Jag är också förtjust i skitiga ljud...
Sammantaget låter det som att det ska bli en ny version med annan inriktning....av olika skäl (bl.a. att musikdatorn är paj...) kommer det att dröja, men en vacker dag så....
Tack Hacke, och åter tack ni andra! :D
Light Head:
Jag håller med Hackeman, leadljudet är bedrövligt trökit och låten förtjänar så mycket mer! Kan tänka mig att många saker lossnar om du får till ett bättre ljud. Tycker nog att trummorna är lite släpiga i överkant, lite slappt skinn s.a.s.
Men intresant ljudbild och intressant collage. Finns material för att göra låten 3 gånger så lång.
fettmule:
spännande och lekfullt
jonnerstone:
Absolut en spännande låt att lyssna på, där man hela tiden väntar på vad som ska dyka upp runt hörnet, vilket håller intresset uppe genom hela låten. Kan inte uttala mig om mixen då jag lyssnar genom en liten Phillips stereo (en sån som hänger på vägen som ser ut lite som en Bang & Olufsen fast fulare och sämre). Håller med om vad som sägs om leadljudet, det drar ner intrycket. Hur skulle det låta om du körde det ljudet genom en gitarrförstärkarplugg, med dist, delay och kanske en flanger som syncar till tempot?? Får en känsla av att det kan bli rätt så rått och passa in till ditt övriga ljudlandskap.
Gott annars
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida