Forum > Demolåtar

Kornstad - Instinct Fixad bas, lägre guror, fixade trummor 7/5

<< < (2/6) > >>

egghuvud:
Hej hopp. Inte så illa. Jag tycker nog att du skall skippa de första rundorna av bara gitarrer eftersom det riffet inte biter sig fast sådär så att man bara vill lyssna vidare. Gå rakt på där det blir mer komplext med fler stämmor istället. Annars gillade jag taktbytet.  :)

Kornstad:
Eddi:  Haha...Kornstad är hårdrockare så det stänker om det när han väljer musik att lyssna på och det är allt från glam, soft, metal, power, prog....  Favvo är väl Symphony X och Dream theater, men Sabbath, Judas, Metallica, Accept, Maiden osv är ju inte så pjåkiga de heller.    B)

Piddleton:  Thx man!  Har inte rört mix över huvudtaget ännu utan det är bara rå-inspelat för att få in idén.

Jay: Tack. Kul!  Japp det hoppas jag med.

Uriah: Håller med dig om trummorna och ljudet skall bli bättre. Kul att du gillar idén.

Egghuvud: Bra inlägg!  Skall tänka på det och halvera introriffet när jag lirar in det riktigt. Precis den feedback jag fiskade efter.
Stod i valet och kvalet där, men nu vet jag.   :D

Wernborg:

--- Citat från: Kornstad skrivet 09.04.2011, 17:52:12 ---... men vad tror ni om detta som intro?
--- Slut citat ---

För långt om allt är ett intro. Men gött låter det.

Keep going... :)

Kornstad:
Haha!!  Äntligen har man kommit på refräng, ett litet stick och ett intro som är rätt långt men som ändå inte känns FÖR långt.
Eller?   :unsure:

Versen börjar vid 1:10 ca, med den långa tonen där trummorna försvinner för tillfället.
Reffen börjar där trummorna kommer tebaks.

Har skurit lite nu också så det bör vara lite bättre ljud på det hela.
Nya versionen ligger i första inlägget.

Eddi:
Jag tror du har hela scenariot i ditt huvud - jag har svårt att höra hur det ska bli med sång och allt - men förlängningen är klassig (även om jag inte uppfattar det som refräng direkt) så work on.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion