Forum > Demolåtar

Kornstad - Instinct Fixad bas, lägre guror, fixade trummor 7/5

<< < (5/6) > >>

Eddi:
Spontant njae
Lite grann som Zorrow som vill låta bra i sången men inte riktigt når fram känner samma sak nu med din låt är jag rädd för. Ni har bägge glöden men inte riktigt gnistan i övrigt kan jag tycka att det hela är lite väl otight också - usch vad jag vräker ur mig denna natt men va fa*n jag kanske hör nåt annat imorrn?!

Kornstad:
Robblar:  Haha, det låter gott om inte annat!!   :)

Eddi: Aj då, är det så illa lirat? Jag vet att det är lite otajt på sina ställen, men jag är lite fjompig där och vill kunna lira hela låten utan en massa klipp. Så hela (halva) låten är lirad i ett svep på bägge gitarrspåren och kommer att liras om igen när jag skall fixa resten av låten. Är inte så himskans bra på gura tyvärr, så det kan nog bli lite otajt.

Men mixen då?  Känns det som att det är bättre tryck nu?

Håkan Nilsson:
Det här var det jävligt med tryck i. Kommer inte på nåt att ändrä på.
Kanske reampa sången genom en gitarrförstärkare?
Kanske pyttelite mer 80 hz på kaggen?

Eddi:

--- Citat från: Eddi skrivet 08.05.2011, 04:59:04 ---Spontant njae
Lite grann som Zorrow som vill låta bra i sången men inte riktigt når fram känner samma sak nu med din låt är jag rädd för. Ni har bägge glöden men inte riktigt gnistan i övrigt kan jag tycka att det hela är lite väl otight också - usch vad jag vräker ur mig denna natt men va fa*n jag kanske hör nåt annat imorrn?!

--- Slut citat ---
Nu har jag haft dåligt samvete i flera dagar för att jag "sågade" jag hade ju gillat alla versioner tidigare så hur kom det sig nu att jag var så elak. Jag har lyssnat ett par-tre gånger till och jag vet ju att du är ute efter att göra värsta metallrösten och det finns säkert knep att göra det på har du testat med ADT-pluggen med olika inställningar? Fast jag tror det är enklare än så höj låten 3-5 tonsteg och sjung för allt vad brallan håller. De lite otajta guraackorden kan du ju klippa och flytta. Tänkte jag skulle notera var jag hör dom men det blev rätt så många - vid 1 minut, vid 1:13 vid 1:127 vid 1:33 - hoppas de noteringarna kan få dig att förstå vad jag menar. Om de inte sitter perfekt så känns det lite B och du hör i mina öron hemma i A på allt det övriga.

zauron_87:
Jävligt skön låt jag skulle gärna göra en gratis prov mix på denna för jag gillar den så skarpt  :D ni kan välla höra av er i så fall så kan ni skicka filerna mvh Emil

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion