Forum > Demolåtar

Kornstad - Instinct Fixad bas, lägre guror, fixade trummor 7/5

<< < (4/6) > >>

Ola:
hallo Kornstad ! det låter fett om gitarren I like
nu sitter jag och lyssnar med lurar och ja bla bla bla jo :D  höj trummorna eller sänk allt annat förutom sången
och stereo bredda lite kanske

Rock on !

Rattlesnake:
Ny mixen har definitivt mera bett i både gitarrer och virvel! Sången låter lite väl snäll för genren för att det skall nå riktiga höjder. Och uttalet kunde vara lite bättre också, konsonanterna blir lite för mjuka.
 Det jag har hört från dig förut låter inte alls metal, jag antar att det här inte är musik du gör för jämnan. Då är det imponerande kompetent och modigt att våga testa andra stilar. Lyckan står den djärve bi!  ;)

spacetrucker:
Jojo, inte illa. Låter riktigt bra. Din röst, som du själv också sa, passar väl inte helt för detta. Testa med att dista sångspåret en aning :unsure:

Kör hårt B)

Space

Kornstad:
Nu har jag trixat en del med trummorna för att få bort oänskade frekvenser som stal en maaaassa energi, mixat om basen och fått upp lite i volym, sänkt gurorna en aning och även lirat om basen en del på några ställen så den jobbar lite mer.

Ligger i länken här och i första inlägget
Bättre?

http://www.box.net/shared/ppjazfiq5b

Någon som har tips på hur man får en vissångare att låta rockig?  Finns det ngn bra effekt?

robblar:

--- Citat från: Kornstad skrivet 07.05.2011, 18:04:45 ---Någon som har tips på hur man får en vissångare att låta rockig?  Finns det ngn bra effekt?

--- Slut citat ---
Sigaretter, whisky, eq og kompressor  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion