Forum > Demolåtar

Kornstad - Instinct Fixad bas, lägre guror, fixade trummor 7/5

<< < (3/6) > >>

Kornstad:
Haha!!  Äntligen har man kommit på refräng, ett litet stick och ett intro som är rätt långt men som ändå inte känns FÖR långt.
Eller?   :unsure:

Ett första utkast till sång är nu ditlagt men jag kan ju inte ens komma inom ljusår mot den råa sång som jag vill ha till denna låten, så ni får helt enkelt använda fantasin och skita till det lite.    ;)

Det är dock lättare att få känslan för låten när det finns sång med, kass eller ej.

Texten:
Fought to survive in the early days
Man was primitive an raw
He thinks he’s different nowadays
But the instinct’s now a flaw

He wants to live with passion
Wants to get the prize
the true nature shining through the lies…   

Instinct, fighting for survival
Ripping the mask that we see
….fighting for survival
Watch as the modern man flee

ricorider:
DETTA GILLAS SKARPT. Roligt att nån här är lite med aggro än genomsnittets blöj-/gubb-/mjukrock som brukar presenteras här ;)

Hehe. Influenser? Metallica hörs ju lång väg. Kan nog nästan pin pointa albumet till Ride the lightning oxå. Eller har jag fel. Kanske t.o.m. en enskild låt: For whom the bell tolls? Kul detta!

Produktionen behöver man ju inte orda om för den är väl helt ofärdig hoppas jag. Någon skrev att gurasoundet var bra, men det tycker jag inte. För tunt. Möjligen att du fått till "tugget" i ljudet så att galopprytmerna går fram bra.

Ursäkta mig men sången är ju (som du själv antyder) anskrämligt vek för att vara Thrashstuk. Inget fel på sången som sådan dock.

Trummorna är ju verkligen taffliga ljudmässigt. Fast du har nog fått till Ulrichkänsla i programmeringen och ungefär lagom simpelt spel. Lars Ulrich är ju ingen stjärna direkt :)

Kompositionen i sig låter bra. Kan nog bli nåt härligt av detta, men se till och fixa till det ljudmässigt. Ljudet/produktionen är ju så viktigt i tyngre musik. Mycket känsla sitter ju där oxå. Lägg ordentlig sång. Prova att ta i utav bara helvete när du lägger den. Kanske blir skrikigt, men det är fan bättre än tillbakahållet halvjoller :)

Du kanske tycker att jag sågat dig. Det har jag inte alls, men jag kommer aldrig att stryka medhårs bara för sakens skull. Detta kan bli riktigt bra med rätt putsning.

Kör hårt.

//Rickard

Kornstad:
Haha...tack Rickard     :D
Jag har inget emot sågning så länge det är konstruktiv "sågning" som detta.
Tog det faktiskt som ett positivt tyck i det hela, med tydliga punkter att jobba vidare på för att få det ännu bättre.

Många bra kommentarer som jag tar med mig när jag jobbar vidare på denna låten.
Tyvärr är min röst helt enkelt inte gjord för att sjunga denna typ av musik.
Skrek så jag smakade blod i munnen "typ" men det hjälper inte.    :(   

Skall gör nytt försök inom kort.

Ola:
Hej kornstad
Här luktar det megadeth !  mmmmmm gott  :D

blir kanon det här ska vi få se efter lite fix och trix
och kanske med lite tipps

kolla lite på hur ovannämnda artikulerar sin sång ni ligger inte så långt ifrån varandra röstmässigt
och lek med lite effekter så som tex vänd filen bakofram lägg på reverb vänd tilbaka
ett gammal goding trix som jag tror kan bli ball

kör hårt mvh Ola

Kornstad:
Ny version i länken i första inlägget nu.
Observera att det är den gamla som ligger kvar i spelaren!  Vill att ni skall kunna jämföra dem och se om ni tycker att den nya versionen är ett steg i rätt riktning mixmässigt eller om jag är ute på för djupt vatten.

Har bytt bas, bytt trumset, skruvat om guraljudet en aning, samt justerat volymer på flera ställen för att få et skönare och tyngre sound på det hela.  Kommer göra ett nytt på sången så småningom, nån kväll när jag är lagom på lyran...   :)
Sjunger rock bättre då av ngn anledning.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion