Kontrollrummet

Patetiska gubbar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
And? Du menar att du mest har att se fram emot att mata änder i brist på både det ena och det andra? :lol: Ja där hamnar vi alla förr eller senare. Får hoppas det blir mycket senare. :(  :rolleyes:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Om man är typ 55 år och står på en scen i Sverige och skriker till en ung tjej att man ska "fuck her hard", då är det fan patetiskt. Eller patetiskt, det är nog fel ord, det är ett jävla sätt. Nån form av verbal våldtäkt.
Patetiskt, ja! Önsketänkande, ja! Hybris, ja! Det vet ju alla som uppnått 55 års åldern att den inte är lika "hard" som förut!
Verbal våldtäkt, är kanske att gå lite långt? Det kan ju vara sagt (skrikigt) med glimten i det vattniga gråstarrbemängda (gubb)-ögat också?  :lol:

 :lol: ;)

Good One.

''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
För att återknyta till vad och när som avgör om man är patetisk eller ej vill jag nämna att jag såg LEMMY dvd'n igår, han är på inget sätt min idol men det är jävligt fascinerande att se hur han & Motörhead överlever och närmast betraktas som king of hardrock av både nya och gubbfans, av Metalicca och Dave Grohl å en massa andra kändisar, totalhyllad och han gör samma gamla grej på precis samma sätt sedan 1977???
Hawkwind var ju balla och skönt psykedeliarockiga men han fick kicken då han pundade för mycket enl. dom andra i det bandet som föredrog LSD på daglig basis...att han sedan stolt visar upp naziflaggor som är dekor i hans hem i L.A. och vapen och leker med krigsprylar får väl tolkas som en weird samlarmani möjligen pubertal eller gubbwacko, hursomhelst är han bland en dom mest sympatiska människorna enl. folk i filmen och även från ett par brudar jag känner som bodden & hängde med honom i 6 månader på 80-talet i UK, tvärtemot mot vad man kan tro kanske...

Slutligen har vi ju vår egen Owe Thörnqvist still going strong, också en legend som showar på, det är väl inget fel om han gör det bra?!?

Lee Hazlewood höll på tills han trillade av pinn för några år sedan, alltid lika bra!

Finns många många fler bra exempel...utom dom dåliga, kul att se vad folk tycker är mongo/patetiskt eller äkta/begåvat och berättigat (utan att bli anklagad för hitlerism etc ;-)



Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
För att återknyta till vad och när som avgör om man är patetisk eller ej vill jag nämna att jag såg LEMMY dvd'n igår, han är på inget sätt min idol men det är jävligt fascinerande att se hur han & Motörhead överlever och närmast betraktas som king of hardrock av både nya och gubbfans, av Metalicca och Dave Grohl å en massa andra kändisar, totalhyllad och han gör samma gamla grej på precis samma sätt sedan 1977???
Hawkwind var ju balla och skönt psykedeliarockiga men han fick kicken då han pundade för mycket enl. dom andra i det bandet som föredrog LSD på daglig basis...att han sedan stolt visar upp naziflaggor som är dekor i hans hem i L.A. och vapen och leker med krigsprylar får väl tolkas som en weird samlarmani möjligen pubertal eller gubbwacko, hursomhelst är han bland en dom mest sympatiska människorna enl. folk i filmen och även från ett par brudar jag känner som bodden & hängde med honom i 6 månader på 80-talet i UK, tvärtemot mot vad man kan tro kanske...

Slutligen har vi ju vår egen Owe Thörnqvist still going strong, också en legend som showar på, det är väl inget fel om han gör det bra?!?

Lee Hazlewood höll på tills han trillade av pinn för några år sedan, alltid lika bra!

Finns många många fler bra exempel...utom dom dåliga, kul att se vad folk tycker är mongo/patetiskt eller äkta/begåvat och berättigat (utan att bli anklagad för hitlerism etc ;-)


Såg den filmen för ngn. vecka sen och jag håller med till fullo. Rekommenderar varmt alla att kolla in den filmen även om man inte är ngt. Motorhead-fan. Vilken snubbe han är.  Integritet är bara förnamnet och visst verkar han väldigt sympatisk.    Jag höll på att kvävas av skratt när dom visade highscore-listan på det gamla arcadespelet på the Rainbow!  Den såg ut såhär:

1. LEMMY
2. LEMMY
3. LEMMY
4. LEMMY
5. LEMMY
6. LEMMY
7. LEMMY
8. LEMMY
9. LEMMY
10. LEMMY

:D   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
För att återknyta till vad och när som avgör om man är patetisk eller ej vill jag nämna att jag såg LEMMY dvd'n igår, han är på inget sätt min idol men det är jävligt fascinerande att se hur han & Motörhead överlever och närmast betraktas som king of hardrock av både nya och gubbfans, av Metalicca och Dave Grohl å en massa andra kändisar, totalhyllad och han gör samma gamla grej på precis samma sätt sedan 1977???
Hawkwind var ju balla och skönt psykedeliarockiga men han fick kicken då han pundade för mycket enl. dom andra i det bandet som föredrog LSD på daglig basis...att han sedan stolt visar upp naziflaggor som är dekor i hans hem i L.A. och vapen och leker med krigsprylar får väl tolkas som en weird samlarmani möjligen pubertal eller gubbwacko, hursomhelst är han bland en dom mest sympatiska människorna enl. folk i filmen och även från ett par brudar jag känner som bodden & hängde med honom i 6 månader på 80-talet i UK, tvärtemot mot vad man kan tro kanske...
Tja! De får väl betalt för att vara med i filmen! Numera kan man väl få vilken gammal rockartist som helst, som levt på royalties från sina gamla skivframgångar, att ställa upp på i stort sett vad som helst!
DET ÄR PATETISKT!
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
nu låter du lite bitter eller är du bara dum??? varför tror du att det förhåller sig på det sätt som du beskriver, jag är varken "för" eller "emot" i sakfrågan LEMMY men är det inte rent ut sagt puckat att påstå det du just nu gör...i så fall lever alla som är över en viss ålder på sina royalties och har varken fans eller framgång/popularitet/talang etc???  :wacko: :wacko: :wacko:


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
nu låter du lite bitter eller är du bara dum??? varför tror du att det förhåller sig på det sätt som du beskriver, jag är varken "för" eller "emot" i sakfrågan LEMMY men är det inte rent ut sagt puckat att påstå det du just nu gör...i så fall lever alla som är över en viss ålder på sina royalties och har varken fans eller framgång/popularitet/talang etc???  :wacko: :wacko: :wacko:
Om det är min kommentar du menar, så är jag kanske bitter? Mina "royalties" räcker endast till halva hyran.  :wacko:
Anledningen är nedladdningen! Det går inte att leva på "gamla" framgångar längre, därför tvingas "gubbarna" ut på vägarna igen, eller göra nåt annat för att kunna fortsätta sitt Rock'n Roll leverne.
Jag dömer aldrig någon för vad denne gör (eller inte gör) så länge det inte skadar någon annan. B)
Att tro att man fortfarande är 22 år, när man är över 50 eller 60 eller 70 är att förvanska verkligheten. Därmed inte sagt att de fortfarande inte kan göra bra saker eller har talang. Se på Tina Turner eller Jerry Williams. till exempel. De gör fortfarande nya saker och väldigt bra! :wub:
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
varför tror du att Lemmy stämmer in på din negativa beskrivning?
tror du han suttit hemma i 20 år och plötsligt inser att nu behövs pengar???
det du säger är att just han tror att han är 20 men tina turner eller jerry w på något sätt skulle skilja sig eller så larvar du dig bara vilket jag hoppas, alt. har suttit och krökat i 3 dar och blivit lätt omdömeslös...
för övrigt är det på vägarna man bevisar vem man är, inte i studion, lemmy har ju fullsålda hus och turneer och jag tror knappast grabbarna i Metallica skulle står och säga att han är en av de största ikonerna i rock'n roll för pengar...fåntratt/pappskalle!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Lugn nu.   Här förgyller Lemmy en låt med sång på Slash ganksa färska platta :

   

/JEH

"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
varför tror du att Lemmy stämmer in på din negativa beskrivning?
tror du han suttit hemma i 20 år och plötsligt inser att nu behövs pengar???
det du säger är att just han tror att han är 20 men tina turner eller jerry w på något sätt skulle skilja sig eller så larvar du dig bara vilket jag hoppas, alt. har suttit och krökat i 3 dar och blivit lätt omdömeslös...
för övrigt är det på vägarna man bevisar vem man är, inte i studion, lemmy har ju fullsålda hus och turneer och jag tror knappast grabbarna i Metallica skulle står och säga att han är en av de största ikonerna i rock'n roll för pengar...fåntratt/pappskalle!
Du hajar fortfarande inte! Det jag skrev var med den berömda glimten i mina gråstarriga ögon.
Jag uttryckte mig inte om LEMMY! Jag uttryckte mig generellt!
Du får tycka vad du vill om vem du vill. Jag förbehåller mig rätten att göra det samma! Det är fortfarande väldigt subjektivt från båda håll!
Pappskalle? Min är betydligt hårdare än så, efter alla tegelmurar jag sprungit in i!  :lol:
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lugn nu.   Här förgyller Lemmy en låt med sång på Slash ganksa färska platta :

Jag har inte hängt med i tråden men börjar bli nyfiken. Han, den där Lemmy Kilmister, är den nån sångare i ett polskt punktband, eller är det trummisen?  :unsure:
« Senast ändrad: 07.04.2011, 07:49:22 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
För att återknyta till vad och när som avgör om man är patetisk eller ej vill jag nämna att jag såg LEMMY dvd'n igår, han är på inget sätt min idol men det är jävligt fascinerande att se hur han & Motörhead överlever och närmast betraktas som king of hardrock av både nya och gubbfans, av Metalicca och Dave Grohl å en massa andra kändisar, totalhyllad och han gör samma gamla grej på precis samma sätt sedan 1977???
Hawkwind var ju balla och skönt psykedeliarockiga men han fick kicken då han pundade för mycket enl. dom andra i det bandet som föredrog LSD på daglig basis...att han sedan stolt visar upp naziflaggor som är dekor i hans hem i L.A. och vapen och leker med krigsprylar får väl tolkas som en weird samlarmani möjligen pubertal eller gubbwacko, hursomhelst är han bland en dom mest sympatiska människorna enl. folk i filmen och även från ett par brudar jag känner som bodden & hängde med honom i 6 månader på 80-talet i UK, tvärtemot mot vad man kan tro kanske...
Tja! De får väl betalt för att vara med i filmen! Numera kan man väl få vilken gammal rockartist som helst, som levt på royalties från sina gamla skivframgångar, att ställa upp på i stort sett vad som helst!
DET ÄR PATETISKT!

Aha då förstår jag, men din kommentar här ovan kändes väldigt riktad och det var så jag tolkade det, inte lätt med nyanserna alltid...


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Lugn nu.   Här förgyller Lemmy en låt med sång på Slash ganksa färska platta :

Jag har inte hängt med i tråden men börjar bli nyfiken. Han, den där Lemmy Kilmister, är den nån sångare i ett polskt punktband, eller är det trummisen?  :unsure:


Hehe, Max du är helt enkelt för skönt ärlig i dina funderingar.  :)   Jag undrade först om du var ironisk.  ;)   Du känner säkert till eller har iaf. hört talas om
Motorhead (tuffare stavas det Motörhead...)?  Beskrivs som heavy metal men jag anser att det är jäkligt tung rock, ofta med en tesked punk.   
Lemmy är basist (med ett rätt eget basljud och spel som kompletterar gitarren najs) och sångare i detta 3-manna band.
Här hittar du mer info om dom :http://www.allmusic.com/artist/motrhead-p4965

Postar två av deras största hits åxå:

Killed By Death (Kan en låttitel bli tuffare?!  =P  )



Ace Of Spades


Rocka på nu!  :)  /JEH

"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
"The only card you'll see
you know it's gonna be
THE ACE OF SPADES
(the ace of spades)"

Den som inte gillar Ace of spades, får det svarta esset :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lugn nu.   Här förgyller Lemmy en låt med sång på Slash ganksa färska platta :
Jag har inte hängt med i tråden men börjar bli nyfiken. Han, den där Lemmy Kilmister, är den nån sångare i ett polskt punktband, eller är det trummisen?  :unsure:
Hehe, Max du är helt enkelt för skönt ärlig i dina funderingar.  :)   Jag undrade först om du var ironisk.  ;)   Du känner säkert till eller har iaf. hört talas om
Motorhead (tuffare stavas det Motörhead...)?  Beskrivs som heavy metal men jag anser att det är jäkligt tung rock, ofta med en tesked punk.   
Lemmy är basist (med ett rätt eget basljud och spel som kompletterar gitarren najs) och sångare i detta 3-manna band.
Här hittar du mer info om dom :http://www.allmusic.com/artist/motrhead-p4965
Postar två av deras största hits åxå:
Killed By Death (Kan en låttitel bli tuffare?!  =P  )
Ace Of Spades
Rocka på nu!  :)  /JEH

Tack för förtydligande. Jag har missat att lyssna på Motörhead men vet att det är flera som gillar gruppen.
Bra att tre gubbar får sånt driv i liret. Annars brukar det behövas fler för att få sånt här driv i genren.

Så basist och sångare är rätt svar på fråga 1) och Motörhead är svaret på fråga 2).
Tack Fuzzbub för förklaringen.

Jag hoppas kunna få lite driv i mitt spel också. Kanske ska kolla hur de här göbbarna gör?  :D
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hatten av för Lemmy

sm-57 btw  :rolleyes:
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Finns det verkligen folk som inte vet vem Lemmy är?

Motörheads bästa låt, som gjordes en skitgrym cover av Sepultura i början av 90-talet:

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Finns det verkligen folk som inte vet vem Lemmy är?

Alla vet väl men Lemmy Norman är - han är ju som till Charlie Norman juh!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Jobbade med en Lemmy förr. Han var riktigt törstig och rökte som fan han med.  :lol:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
Finns det verkligen folk som inte vet vem Lemmy är?

Alla vet väl men Lemmy Norman är - han är ju som till Charlie Norman juh!

Lemmy Norman var väl son till Lenny Norman som i sin tur var son till Jenny Norman
som vart adopterad av Benny Norman , som innan namnbytet hette Kenny Norman ..eller?  :lol:
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Finns det verkligen folk som inte vet vem Lemmy är?

Alla vet väl men Lemmy Norman är - han är ju som till Charlie Norman juh!

Lemmy Norman var väl son till Lenny Norman som i sin tur var son till Jenny Norman
som vart adopterad av Benny Norman , som innan namnbytet hette Kenny Norman ..eller?  :lol:

Det var väl huvudrollsinnehavarna i "Kemmys Hjältar" om jag inte minns fel?  :blink:
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Var det inte de som vände sig till Dr Frasier Kjemmy? :D
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lemmy - en sann Norman
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google