Forum > Färdiga produktioner

Robblar / Laffen - Høst

(1/2) > >>

robblar:
Låt: Høst (Robblar / Laffen)
Kassegitar: Robblar
Strømgitar: Robblar
Sang/kor: Robblar
Bass: Robblar
Vegg, egg, tamburin, trebit: Robblar
Slasketrommene er sampletank brush tite.
Teksten, som vanlig ikke shakespeare men på trøndersk-norsk og rimer stort sett

Høst (Larsen/Viken)
Lufta e forandra, deinn e rein og kald og klar
Sommervarmen har forsvoinne no
Sjøl om det e kaldt så e no bakken einno bar
Kom litt nærmar mæ så e vi to

Løvet dale ned mot bakken sakte rødt og gult
Fint å sje på livet når det sakte fell te ro
Kjenne mæ litt oinderlig æ synes æ har blitt lurt
Godt at æ har dæ og du e nydelig og go

Da ble det idiotnatt igjen! :wacko:
Dette var siste årtid. Det ble et slags mål å finne noe passende for alle 4. Hadde tenkt å gå over til et annet riff der låten slutter nå, men jeg fikk ikke tid til det. Hadde også vært fint med gitarsolo i mellomspillet istedenfor ingenting, men men. Ikke tid til det heller. Vi setter det på (den nå ganske lange) todo-lista  :)

Natta!!!

MaxB:
Rösten efter en minut som "körar" låter vass i min laptops högtalare och inte hela tiden right on spot.
Distgitarren som kompar efter det är superbra i ljudbilden. Den skulle gärna hänga kvar mer (sustain) i varje ackord. Rösten i mellanspelet som kommer tillbaka (som "körar") är inte bekväm att lyssna på, för vass i laptopen som sagt.

asti:
Fint gitarrspel och sköna harmonier! Tycker det är några tvära kast i melodin (sången)
som låter lite "onaturligt", t.ex "forandra" och lite tveksamt vid "...så e no...".
Vid sångpartiet utan text ("Aaaah"-delen), skulle jag velat ha mer framträdande stämsång
och lite mjukare framtoning. Nu blir det lite "hårt" med lead-stämman där tycker jag.
Mellanspelet borde nog utökas med något, precis som du är inne på. Dobro kanske...?
Men dom tilltalar mig mycket dom här "årstids"-låtarna!

martinm:
Jag skulle nog ha dragit ner en smula både på volym o reverb på sången.
Ah-Ah-Ah-partiet är lite för falskt för att bli njutbart. Kanske kan ersättas med något instrumentalt.
Trevlig låt annars :P

Håkan Nilsson:
Fin låt som sagt, ljudet osv går väl att jobba vidare med.
Det jag tänkte på var att du har en väldigt fint berättande röst, den fängslar även om norska är svårt för mig. Du är säkert en som kan trollbinda en publik med dina låtar, bara de inte är dyngfulla. Gitarrspel och röst passar så skitbra ihop. Du skulle behövt få vara i en stor fin studio ett par veckor och slippa krångla med tekniken.
Du fyller ju lätt en cd med ditt fina vemod, eller vad man ska kalla det.  ^_^

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion