Forum > Demolåtar

Johan Hurtig, There will never be another you

(1/4) > >>

Håkan Nilsson:
Jazztrio på två personer. Johan Hurtig spelar piano och bas, hans skolkompis Jens trummor. Det här är en av fyra låtar de gjort som ett projektarbete, kul att de valde min lilla studio.
Johan är 20 år och Jens 17. Bägge spelar typ alla instrument.

Åsikter om ljudet mottages med största tacksamhet!

Håkan Nilsson:
Nu har jag fått lov att lägga ut det här...
Johan Hurtig spelar bas och piano, Jens ? trummor. 20 resp 17 gamla. Jag spelade in o mixade. Kommentarer på ljudet är önskvärt, man behöver inte ljuga för att vara snäll. Men det brukar ni ju inte göra.
http://www.speedyshare.com/files/27892974/01_There_will_never_be_another_you_MP3.mp3

asti:
Låter bra tycker jag! Hihat:en kunde nog sänkas en aning.
Duktiga musiker.

Ola:
Hej låter hur bra som helst med liret. det ända som jag stör mig på är att det är så torrt
grabbarna måste ha lite mer rymd. mer reverb alltså och då blir det säkert att få skära lite på basen

men men det är ju en smaksak. det är ju lite nytänk med det totaltorra men nä,, inte faller det mig i smaken. mer lokalljud. vore lite coolt och lägga på lite sorl och flaskklirr restaurang ljud typ

duktiga grabbar bra jobbat

mvh

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Guran skrivet 10.04.2011, 23:18:46 ---Hej låter hur bra som helst med liret. det ända som jag stör mig på är att det är så torrt
grabbarna måste ha lite mer rymd. mer reverb alltså och då blir det säkert att få skära lite på basen

men men det är ju en smaksak. det är ju lite nytänk med det totaltorra men nä,, inte faller det mig i smaken. mer lokalljud. vore lite coolt och lägga på lite sorl och flaskklirr restaurang ljud typ

duktiga grabbar bra jobbat

mvh

--- Slut citat ---
Det är faktiskt 3,1 sekunders reverb på allt i mixen, även basen o kaggen, (det få stamp han gör på den) När jag mastrade hävde jag på ännu mer av ett kortare rumsreverb reverb. Testade även att ha mer än så här, det lät fult tyckte jag...
På trummorna hörs både rum och reverb tydligt ju...
Gjorde en mix med mindre oh (hihaten) men då blir det ku nästan inga trummor kvar. Bara bas o piano... Tyckte det lät tråkigare. Jag vill att det ska låta modernt, inte som gamla jazzinspelningar utan varken bas eller diskant. Jag har skurit en del diskant i mastermixen... Med mindre hihat svängde det genast sämre tyckte jag med. Men kanske man kunde ta ner den en millimeter...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion