Forum > Demolåtar

These Memories

<< < (2/6) > >>

lonewind:
För övrigt funderar jag på om det kanske är lite för mycket "rum" på percussion. Jag har ett rumsreverb som jag har fetat på ganska mycket med. Tycker att det kanske låter lite burkigt.

DåligtGehör:
Det låter bra det gör det absolut, men klaga skall man alltid och som du själv säger; kanske det är lite väl burkigt reverb på percussion. Percussion låter lite lätt avlägsna medan gitarrerna känns nära. Nivåmässigt ligger percussion bra - tassar omkring.

Och som mahan säger gitarrena låter snygga men tar även rätt stor plats. Särskilt under refrängen känns det som de skulle hållas tillbaka en aning under sången för att sedan få träda fram där sången håller upp. Nu blir det lite odynamiskt och väldigt mycket "halvsnabba drag" på gitarr låten igenom.

lonewind:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 31.05.2007, 15:50:44 ---Det låter bra det gör det absolut, men klaga skall man alltid och som du själv säger; kanske det är lite väl burkigt reverb på percussion. Percussion låter lite lätt avlägsna medan gitarrerna känns nära. Nivåmässigt ligger percussion bra - tassar omkring.

Och som mahan säger gitarrena låter snygga men tar även rätt stor plats. Särskilt under refrängen känns det som de skulle hållas tillbaka en aning under sången för att sedan få träda fram där sången håller upp. Nu blir det lite odynamiskt och väldigt mycket "halvsnabba drag" på gitarr låten igenom.

--- Slut citat ---

Många bra poänger i det du säger. Tack för det.

Ska prova att backa gitarrerna lite på reffarna och ta bort lite rum på percussion

mahan:

--- Citat från: lonewind skrivet 31.05.2007, 13:07:03 ---
--- Citat från: mahan skrivet 31.05.2007, 02:01:43 ---Välkömmen tebaks Chris! :)

Ojaa, det börjar låte väldigt färdigt detta. Skitsnyggt sound på ackeguran, tar dock kanske aningen stort utrymme i stereobilden, åtminståne i lurarna mina. Perkussionen vackert sparsam, tillräklig. Basen ligger på rätt nivå. Störande sång säger du, kanske menar du delen vid 1:38, den sticker lite ut, kanske inte bandad på samma gång med det andra?

Men tusingens skön låt är det :)
TAck för den

h.  JOhan

--- Slut citat ---

Hej Johan!

Nja, det var inte den sången som jag har problem med. Den sticker ut på ett sätt jag vill att det ska göra.
Det rör sig bla om ett ställe i början där jag är aningens otajt. Och på något annat att ställe låter det lite för mycket svengelska.

Tycker du kompet är för högt generellt eller bara på något visst ställe?

Tack för värdefull feedback!

--- Slut citat ---

Tjena,
Vi kör samma linje med DåligtGehör, backa ner acken aningen :)

Larsson:
låter attans mysigt..
men akken är så trebelig tror det skulle låta varmare om den inte var så
väldans vass,fast någon har tryckt in surround knappen på min stereo & den reagerar inte när jag
försöker stänga av ..vilket betyer extra diskant i min lyssning
så ta min synpunkter med en nypa salt!

annars snyggt jobbat..en smäktande cello i refrängerna hade nog funkat fint!! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion