Forum > Demolåtar
These Memories
tsmalmbe:
Jag tänker på högre diskant, 9-12kHz tror jag. 3kHz brukar ge body, men det är inte det jag saknar, utan jag stör mig på det övervassa. Kan vara en specific grej som kan vara svårt att fixa, t.ex om din lyssning inte fungerar så där.
lonewind:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 31.05.2007, 22:31:00 ---Jag tänker på högre diskant, 9-12kHz tror jag. 3kHz brukar ge body, men det är inte det jag saknar, utan jag stör mig på det övervassa. Kan vara en specific grej som kan vara svårt att fixa, t.ex om din lyssning inte fungerar så där.
--- Slut citat ---
Jag sitter och jobbar på det nu. Ska nog inte vara några problem att ta ned den lite på runt 10-12khz
tsmalmbe:
Ja, då bli den mera vintage och mindre pop, och så tycker jag din låt ska vara.
lonewind:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 31.05.2007, 22:31:00 ---Jag tänker på högre diskant, 9-12kHz tror jag. 3kHz brukar ge body, men det är inte det jag saknar, utan jag stör mig på det övervassa. Kan vara en specific grej som kan vara svårt att fixa, t.ex om din lyssning inte fungerar så där.
--- Slut citat ---
Skön liknelse förresten, "vintage" istället för "pop". Jag låter gärna vintage ;-)
Har slängt upp en version där jag sänkt diskanten på gurerna. Fast nu tror jag att det kanske är lite för mycket hög diskant på sången....
mahan:
Okei Chris.
Ny version, ny lyssning, sången nu jämnare o balanserad.
Ackeguran, inte soundet utan placeringen i ljudbilden känns inte naturlig. Den är väldigt långt ut till höger panorarad och sen gör kanske dendär grejen, SSL, det med nån delay att plektradragen seglar genom skallen på lyssnaren och får gitarren att verka lika stor som den tänkta scenen den spelas på. Var det tillräkligt krångligt förklarat. Det är i varja fall det jag menar när jag säjer att ackeguran har snyggt sound men den är för stor, i proportion till de övriga instrumenten.
Men fortfarande kalaslåt som gillas! :)
h. JOhan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida