Forum > Demolåtar

These Memories

<< < (3/6) > >>

lonewind:
Mp3an som ligger uppe är uppdaterad.

Jag har tagit bort ganska mycket rum på percussion. Tycker det är mycket snyggare nu.

Har dragit ned git på reffarna efter era tips. Hela 5db drog jag ned. Jag tycker det blev bra.

Dessutom har jag tagit bort SSL på sången och kör nu bara vanlig eq och kompressor. Tycker att det kanske är lite dåligt "bett" i sången nu.

DåligtGehör:
Vet inte vad du menar med SSL på sången men den låter annorlunda tror jag. Var nog bättre förut men du skulle låta de andra länkarna vara kvar så att man kan jämföra.

Gitarrarna smälter in mycket bättre nu.

Funderar på panoreringen av percussion så långt ut till höger tillsammans med gitarren. det käns lite väl utputtat. Jag får för mig at de skall ligga mellan mitten och vänster. Men inte högre i nivå.

lonewind:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 31.05.2007, 21:23:50 ---Vet inte vad du menar med SSL på sången men den låter annorlunda tror jag. Var nog bättre förut men du skulle låta de andra länkarna vara kvar så att man kan jämföra.

Gitarrarna smälter in mycket bättre nu.

Funderar på panoreringen av percussion så långt ut till höger tillsammans med gitarren. det käns lite väl utputtat. Jag får för mig at de skall ligga mellan mitten och vänster. Men inte högre i nivå.

--- Slut citat ---

SSL 4000 tror jag den heter. Det är en changelstripplug från waves. Men jag tror den har någon inbyggd simulering av rörförstärkare och jag stör mig på den. Man får ett snyggt ljud med bra bett med SSL:en men man får även ett läskigt biljud jag inte gillar.

När det kommer till panorering har jag ingen aning om var saker "ska" vara. Jag brukar bara slänga ut dem där jag tycker det känns bra. Kanske är det lite för mycket utpanorering på percussion nu. Ska prova runt lite.

Jag ska genast ta och slänga upp den gamla versionen också så kan du jämföra.

tsmalmbe:
Eftersom gitarren fått så mycket lovord, måste jag väl ta rollen som devils advocate. Den är för vass, och för bred, och kombinationen gör den störande. Den äter upp din sång. Den kan vara bred, men ta ner diskanten i så fall. Kanske lite slö komprimering kunde hjälpa, men det kan vara att det blir för mycket av det goda.

Bra comeback!

lonewind:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 31.05.2007, 22:17:24 ---Eftersom gitarren fått så mycket lovord, måste jag väl ta rollen som devils advocate. Den är för vass, och för bred, och kombinationen gör den störande. Den äter upp din sång. Den kan vara bred, men ta ner diskanten i så fall. Kanske lite slö komprimering kunde hjälpa, men det kan vara att det blir för mycket av det goda.

Bra comeback!

--- Slut citat ---

Tackar för kommentar.

Tänker du på högre diskant typ 12Khz eller mer hi mid typ 3Khz? Det är nämligen där jag brukar ge gitarren en liten kick.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion