Forum > Demolåtar

These Memories

(1/6) > >>

lonewind:
LÅTNAMN: These Memories
ARTIST/GRUPP: Chris Michols
GENRE: singer/songwriter
KOMPOSITÖR: Chris
PRODUCENT: Chris
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Tjena, har varit frånvarande ett tag. Hoppas jag inte missat allt för mycket.

Har fått på lite percussion på den här. Är lite nybörjar på att mixa sånt så lite tips vore fint.

These Memories.mp3

EDIT: sablar, hade inte den gamla kvar. Men här är en länken till en lite äldre version fast utan perc.
 These Memories (gammal utan perc)

Kvar att göra:

Tjejkörer

Bas, fast jag funderar på om jag inte helt enkelt ska behålla den här "låtsasbasen" istället. Den är lite fin

Och kanske sjunga om några sångrader jag stör mig på.

Så har nu ändrat lite efter tips, tex har jag backat diskanten på gitarrerna en del.
These Memories (ver 2)

These Memories (ver 3)

mahan:
Välkömmen tebaks Chris! :)

Ojaa, det börjar låte väldigt färdigt detta. Skitsnyggt sound på ackeguran, tar dock kanske aningen stort utrymme i stereobilden, åtminståne i lurarna mina. Perkussionen vackert sparsam, tillräklig. Basen ligger på rätt nivå. Störande sång säger du, kanske menar du delen vid 1:38, den sticker lite ut, kanske inte bandad på samma gång med det andra?

Men tusingens skön låt är det :)
TAck för den

h.  JOhan

Harmonica mike:
Tjena.
Fantastiskt ljud på guran.Lite avis där..Wouldn´t mind to know your secret weapon..
Låten har jag väl hört förr..Funkar bra med trumkompet.Basen låter oxå ok..Kanske lite starka komp guror som Johan tyckte,liten sänkning där så är du väldigt nära med mixen.

Mvh
Micael

lonewind:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 31.05.2007, 12:51:12 ---Tjena.
Fantastiskt ljud på guran.Lite avis där..Wouldn´t mind to know your secret weapon..
Låten har jag väl hört förr..Funkar bra med trumkompet.Basen låter oxå ok..Kanske lite starka komp guror som Johan tyckte,liten sänkning där så är du väldigt nära med mixen.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Hej Mike! Allt bra?

Det hemliga vapnet är min Tacoma DM9, låter läskigt bra, alltid. Och låter föremålet ifråga bra behöver man ju inte göra så mycket för att få ett strålande resultat. Fast ok då, jag kör lite SSL eq på den också. Men sanningen att säga så  kommer jag nog sluta med det då jag tycker SSL:en lägger till för mycket till ljudet som inte ska vara där.

Har du lust att specificera var i låten du tycker kompet är för högt eller är det generellt?

Tack för din feedback återigen.

lonewind:

--- Citat från: mahan skrivet 31.05.2007, 02:01:43 ---Välkömmen tebaks Chris! :)

Ojaa, det börjar låte väldigt färdigt detta. Skitsnyggt sound på ackeguran, tar dock kanske aningen stort utrymme i stereobilden, åtminståne i lurarna mina. Perkussionen vackert sparsam, tillräklig. Basen ligger på rätt nivå. Störande sång säger du, kanske menar du delen vid 1:38, den sticker lite ut, kanske inte bandad på samma gång med det andra?

Men tusingens skön låt är det :)
TAck för den

h.  JOhan

--- Slut citat ---

Hej Johan!

Nja, det var inte den sången som jag har problem med. Den sticker ut på ett sätt jag vill att det ska göra.
Det rör sig bla om ett ställe i början där jag är aningens otajt. Och på något annat att ställe låter det lite för mycket svengelska.

Tycker du kompet är för högt generellt eller bara på något visst ställe?

Tack för värdefull feedback!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion