Forum > Demolåtar
Running man alt. theme - ny version
Jay Thomas:
Fastnade framför Running Man med Arnold igår efter att listnickrandet helt kommit av sig och kom fram till att detta möjligen kunna vara ett alternativt tema....
http://soundcloud.com/busstop18/tullamore-field
Min tanke var att blanda mitt med Vangelis och John Carpenter, hoppas att det fungerar.
Efter lite tips kommer här en ny version:
http://soundcloud.com/busstop18/tullamore-field-revisited
MaxB:
Basen som kommer in har bråttom. Då jag lyssnat några varv i laptophögtalare har jag konstaterat att jag önskar att basen har samma driv men med färre slag på den. I laptophögtalarna låter det som om den har ett ekostuds som inte gör att den imponerar, att den inte är lika tajt som resten i helheten. Testar i lurar och basen anmärker jag fortfarande på.
Du har verkligen fått in en del goa ljud och keyboardsolon.
Eddi:
En hyllningssång till fältet där Whiskyn växer - från 1:20 när allt sätter igång är det digga digga som gäller har inget problem med basen - tvärtom. Däremot tycker jag nog inte om ljudet på det där blåsinstrumentet solitärt i början vad det nu heter demensen är i tilltagande här. Pianot på slutet är i sin enkelhet fullständigt genialiskt.
Jay Thomas:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.04.2011, 16:40:57 ---Basen som kommer in har bråttom. Då jag lyssnat några varv i laptophögtalare har jag konstaterat att jag önskar att basen har samma driv men med färre slag på den. I laptophögtalarna låter det som om den har ett ekostuds som inte gör att den imponerar, att den inte är lika tajt som resten i helheten. Testar i lurar och basen anmärker jag fortfarande på.
Du har verkligen fått in en del goa ljud och keyboardsolon.
--- Slut citat ---
Tack MaxB! :)
Basen är från Trillian så det är lite "what you hear is what you get". Jag gillar den, så även om tipset är bra, så behåller jag den.
Ljuden är i huvudsak från Spectrasonicspryttlar med lite komplettering av V-collection och Halion One. :)
--- Citat från: Eddi skrivet 02.04.2011, 18:14:23 ---En hyllningssång till fältet där Whiskyn växer - från 1:20 när allt sätter igång är det digga digga som gäller har inget problem med basen - tvärtom. Däremot tycker jag nog inte om ljudet på det där blåsinstrumentet solitärt i början vad det nu heter demensen är i tilltagande här. Pianot på slutet är i sin enkelhet fullständigt genialiskt.
--- Slut citat ---
Tack Eddie! :)
Du fångade det precis rätt och även om drycken inte över huvudtaget inmundigas, gillar jag namnet... Instrumentet i början är ett munspel från Halion One, som körs genom en distad stärkare. Ville egentligen ha en Melodica där men kom inte på namnet. (på tal om demens) ;)
bjurte:
Hypnotiskt och skönt,har inte heller några probl. ang basljudet..
Piano slutet är ju skitskönt..
Fast det där inledande distade dragspelet,skulle jag kunna önska lät lite mjukare..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida