Forum > Färdiga produktioner

djonas - Nitti Pomfritti

<< < (2/12) > >>

MaxB:

--- Citera ---För er som inte känner till Väsen sen tidigare så är det en svensk folkmusikgrupp, från början trio men numera en kvartett som jag starkt rekommenderar.
--- Slut citat ---

Det är inte utan att man undrar vem den fjärde medlemmen är!
Har du någon inblandning i det alltså.
Du har inte varit på KR på länge.
Övat mycket på repertoaren?
Kul i så fall, vilket lyft!

Skönt att höra det gemensamma liret!

PS hittar inget via Google som tyder på att mina spekulationer stämmer...

asti:
Otroligt bra både vad gäller framförande och produktion/arr/mix! Verkligen proffsigt.
Musikaliskt är det "snyggt men inte speciellt engagerande" fram till ca 138 sek när det intensifieras
och efter ca 197 sekunder är resten en enda njutning! Fina variationer i både takt
och melodi. Vad använder du för gitarreffekter? Mjukvara, uppmickad förstärkare....?
Upplever inte att låten är för lång, fastän den är nåra sju minuter. Möjligen som sagt
första partiet fram till ca 138 sek....
Det är bara att buga och tacka för uppvisningen!  :)

Piddleton:
Ja! Det här är ju grymt! Jag har svårt för folkmusik, rock och "röll", gitarronani och allt som denna låten är men du lyckas helt vinna över mig! :)

Det enda jag inte gillar är när kaggen matar som en kulspruta, det låter lite odynamiskt.

Tokai:
Är det nån som har sett djonas senaste kommentarer här på formumet, nä tänkte väl inte det.
Efter en lång, förvisso saknad frånvaro och droppar djonas in med en låt och sen försvinner igen antar jag. Jag vet precis hur bra det här är utan att behöva lyssna.
Men, har man inte kommenterar andras låtar så förtjänar man ingen kommentar. Hade det varit jag så hade jag ialla fall lagt ut några tyckanden om andras låtar innan jag la ut min egen låt om jag haft nåt i skallen. Men icke. Faktum är att jag irriterar mig mycket på det här. Förstår att andra inte bryr sig.

Men jag gör ett undantag. Jag lyssnar: Skitbra helt enkelt, men det visste jag ju. Fast inte min typ av musik direkt, har lite svårt för gitarrakrobatik och diverse halsbrytande takter. Men grymt skickligt spelat.

MaxB:
Tokai, jag har sett en tidigare kommentar i samma riktning och jag är böjd att hålla med dig. Lite ödmjukhet först, sen kan man lägga upp sitt eget. Men men en del har kapital (menar inte pengar) som gör att de kan göra på detta sätt.

Jag håller med på något sätt att jag inte är så lockad av det perfekta. Gillar överraskningar och det här bjuder inte mig på några överraskningar, hittar inga lik i garderoben. Man vet vad man får, redan innan liksom.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion