Forum > Färdiga produktioner

djonas - Nitti Pomfritti

<< < (4/12) > >>

djonas:

--- Citat från: MaxB skrivet 02.04.2011, 09:15:35 ---
--- Citera ---För er som inte känner till Väsen sen tidigare så är det en svensk folkmusikgrupp, från början trio men numera en kvartett som jag starkt rekommenderar.
--- Slut citat ---

Det är inte utan att man undrar vem den fjärde medlemmen är!
Har du någon inblandning i det alltså.
Du har inte varit på KR på länge.
Övat mycket på repertoaren?
Kul i så fall, vilket lyft!

Skönt att höra det gemensamma liret!

PS hittar inget via Google som tyder på att mina spekulationer stämmer...

--- Slut citat ---

Hehe, jag är inte den fjärde medlemmen...I wish. :D
Tack för lyssning!

djonas:

--- Citat från: asti skrivet 02.04.2011, 12:00:38 ---Otroligt bra både vad gäller framförande och produktion/arr/mix! Verkligen proffsigt.
Musikaliskt är det "snyggt men inte speciellt engagerande" fram till ca 138 sek när det intensifieras
och efter ca 197 sekunder är resten en enda njutning! Fina variationer i både takt
och melodi. Vad använder du för gitarreffekter? Mjukvara, uppmickad förstärkare....?
Upplever inte att låten är för lång, fastän den är nåra sju minuter. Möjligen som sagt
första partiet fram till ca 138 sek....
Det är bara att buga och tacka för uppvisningen!  :)

--- Slut citat ---
Jag använder mig av POD XT v3 på samtliga gitarrljud.
Originalet är faktiskt ännu längre hehe.
Tack för lyssning, roligt att du gillade mixen. :)

djonas:
Hej på er!
Jag är medveten om att jag inte "hängt" på detta forum på ett tag, har mkt annat som tar upp min tid och varje gång jag har varit inne här den senaste tiden och framför allt har lyssnat på andra låtar, för det gör jag rätt frekvent så har det ofta kommit nåt annat i vägen som gjort att man bara laddat hem låten och sen lyssnat vid ett annat tillfälle, men resultat har blivit att kommentarerna uteblivit, med något enstaka undantag.

Jag är inte ute efter någon jäkla "stjärnstatus" vad fasen är det för nåt? Det är ju något som ni själva i så fall kokat ihop!!

Jag gör musik som jag själv gillar. Sen har ju folk för det mesta skrivit väldigt trevliga saker om det jag har lagt upp vilket är skitkul men det har ju inte varit något självändamål. Jag gör musik för mitt eget höga nöjes skull oavsett vad folk tycker, jag tjänar inga pengar på min musik etc sådär där finns liksom inget incitament.

Man är ju dock alltid intresserad av vad andra tycker och tänker, därför lägger man upp det officiellt på nätet för att utvecklas både vad gäller mixning och arrangemang osv.

Tack till alla som visat intresse för att lyssna, detta var en rolig låt att göra cover på.

Edit: Låten bortplockad...om någon vill höra den så skicka ett PM!

Mvh // djonas

asti:

--- Citat från: djonas skrivet 02.04.2011, 22:55:57 ---Hej på er!
Jag är medveten om att jag inte "hängt" på detta forum på ett tag, har mkt annat som tar upp min tid och varje gång jag har varit inne här den senaste tiden och framför allt har lyssnat på andra låtar, för det gör jag rätt frekvent så har det ofta kommit nåt annat i vägen som gjort att man bara laddat hem låten och sen lyssnat vid ett annat tillfälle, men resultat har blivit att kommentarerna uteblivit, med något enstaka undantag.

Jag är inte ute efter någon jäkla "stjärnstatus" vad fasen är det för nåt? Det är ju något som ni själva i så fall kokat ihop!!

Jag gör musik som jag själv gillar. Sen har ju folk för det mesta skrivit väldigt trevliga saker om det jag har lagt upp vilket är skitkul men det har ju inte varit något självändamål. Jag gör musik för mitt eget höga nöjes skull oavsett vad folk tycker, jag tjänar inga pengar på min musik etc sådär där finns liksom inget incitament.

Man är ju dock alltid intresserad av vad andra tycker och tänker, därför lägger man upp det officiellt på nätet för att utvecklas både vad gäller mixning och arrangemang osv.

Tack till alla som visat intresse för att lyssna, detta var en rolig låt att göra cover på.

Edit: Låten bortplockad...om någon vill höra den så skicka ett PM!

Mvh // djonas

--- Slut citat ---
"Stjärnstatus" var en olycklig formulering - ber om ursäkt för det!
Men vidhåller att man ska kommentera andras alster för att ha rätt att begära synpunkter på det man själv gör.
/Asti

Piddleton:
Kontrollrummet har ju ett bra system med "Demokvota". Med det som redskap tycker jag det är lätt att kommentera de som förtjäna det och strunta i de som ligger för lågt. Kanske är den där mätaren lite för klumpig i och för sig men principen är bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion