Jag har ett Focusrite Saffire Pro 40 som jag är väldigt nöjd med. Jag gillar att man m.h.a led-indikatorer lätt kan se när signalen är för stark resp för svag. Lätt att ställa in en lagom nivå då.
Drivrutinerna verkar vara stabila, iaf på MacOSX Snow Leopard. Och det är ju nästan det viktigaste anser jag. Finns inget mer osexigt än tekniktrubbel.
Om du har tänkt lägga såpass mycket pengar får du ju fundera hur ditt användande kan utvecklas i framtiden. Det kan ju tänkas att du vill ha möjlighet att micka upp och spela in ett trumset på ett någorlunda bra sätt, då kan det ju vara smidigt med 8 ingångar/preamps. Sen är det skönt att kunna ha allt inkopplat för jämnan (gitarr, bas, mikrofoner osv) för de tillfällen när inspirationen kommer över en.
Preamparna verkar vara bra för att vara den prisklassen (enligt egna erfarenheter plus det jag läst i recensioner osv). Jag märker en avsevärd skillnad i ljudkvalitet från mitt gamla Toneport UX1-kort.
Några negativa saker som jag upplevt med Pro 40:
Jag var tvungen att lämna tillbaka kortet då de hade blandat ihop kanal 4 och 5. Förmodligen ngn sommarjobbare som hade lött fel!

Jag skulle önska en ratt där man kan ändra medhörningen, dvs hur mycket av ingångarna som ska gå direkt till medhörningen. Detta måste man nu ställa in med det medföljande mixer-programmet. Hade vart smidigare med en ratt som sänker/höjer alla kanalerna simultant.
Inte Firewire 800. Om du har FW800 på din dator så kan det ju vara en idé att skaffa ett ljudkort med FW800 så du får ut maximala hastighet.