Forum > Färdiga produktioner
Robblar / Darris - Vinter
asti:
Med avlägset menar jag "långt bort". Skulle vilja att det ligger närmre i ljudbilden,
vilket kanske kan lösas med mindre reverb....? :)
morgonte:
Det här gillas, även om jag helst av allt vill glömma bort vintern nu! Sologitarren är fantastisk! För en som lyssnat på Bjørn Eidsvåg och Kaisers Orchestra är trönderskan inte något stort problem. Möjligen lite blek sång på vissa ställen, men det kan ju höra till stämningen...
Fint!
robblar:
Takk for kommentarene! :)
(Men glem nå for all del ikke å stemme på festivallåtene! B) )
--- Citat från: Piddleton skrivet 10.04.2011, 10:41:51 ---Refrängen är riktigt bra. Skön harmoni och sval ton. Sologitarren sitter klockrent också. Verserna och musiken i övrigt fångar mig inte riktigt men är ett gott hantverk. Två tummar upp, alltså.
--- Slut citat ---
Takk for begge de tomlene Piddleton! :)
Av en eller annen grunn liker jeg selv melodien på verset bedre enn refrenget. Heheh. Sånn er det. (Men roligare å spille gitar over refrenget!)
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 12.04.2011, 01:27:56 ---Lika fint som alltid!
Men undrar lite, hur spelar du in sången tex? Det låter aningen överstyrt. jag har haft samma problem med en dyr preamp jag kopplar via spdif till min porta. Fattade först nyligen att jag måste "padda" ner ingången på portan för att få det att stämma så de jobbar ihop.
Makalöst vackert gitarrspel här, helt otroligt.
--- Slut citat ---
Takk, Håkan!
Jeg synes ikke sangen låter overstyrt. MEN: Jeg la akkurat nå merke til at på min web-site blib.no høres det nokså overstyrt ut. Aner ikke helt hvorfor, kanskje har det noe å gjøre med at spilleren har problemer med 48kHz/24 bit(??) Jeg synes det høres ok ut i KR-spilleren, imidlertid. Grunnen til at jeg ikke mastrer det til 44.1/16 er at driveren lydkortet mitt ikke ser ut til å støtte det - får feilmelding i t-racks (aner ikke hvorfor det heller, men jeg har ikke tatt meg bryet med å undersøke saken nærmere) Jeg har også spilt inn en del av dette uten å ha med noen som kan sjekke nivåer mens jeg synger. Så.. mulig det har vært litt for mye av og til. Jeg bruker på sang den innebygde preampen i echo AF8. Har forsøkt med min andre også, som heter presonus tubepre, men synes mer transparent er bedre. (Bruker tubepre på gitar!) Gainknotten på AF8 er noe wonky, så det er egentlig litt på lykke og fromme hva som går inn om jeg ikke har med noen til å følge med. Øvre del av området gir mye mye mer gain veldig fort. Bruker aldri pad på mikrofonen (AT4050) og har antakeligvis ikke særlig god mikk-teknikk ennå :) Så njå.. er nok voldsomt mye og gå på her. (Er vel derfor man er registrert på KR :) )
--- Citat från: asti skrivet 12.04.2011, 09:06:09 ---Med avlägset menar jag "långt bort". Skulle vilja att det ligger närmre i ljudbilden,
vilket kanske kan lösas med mindre reverb....? :)
--- Slut citat ---
Var nok jeg som rota til den reverben. Darris fortalte meg etterhvert at han allerede hadde en god del verb på claviaen så det var helt unødvendig av meg å legge på enda mer etterpå... Skal se hva jeg kan gjøre med midi-filene når jeg får litt tid. (Nå er det lyden fra claviaen som høres, "yamaha cp80" eller noe sånt var det visst..) Muligens blir det ny-opptak også når vi får øvet litt mer på låten, får se. Vurderer å kjøpe inn en pianoplugg. Kanskje blir det "truepianos". Noen som har testet den?
--- Citat från: morgonte skrivet 12.04.2011, 17:50:19 ---Det här gillas, även om jag helst av allt vill glömma bort vintern nu! Sologitarren är fantastisk! För en som lyssnat på Bjørn Eidsvåg och Kaisers Orchestra är trönderskan inte något stort problem. Möjligen lite blek sång på vissa ställen, men det kan ju höra till stämningen...
Fint!
--- Slut citat ---
Tusen takk, Morgonte!
Den bleke sangen er det kanskje ikke mye å gjøre med, men jeg kommer før eller senere til å gjøre et nytt forsøk. Tror det blir noen endringer i teksten også.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida