Kontrollrummet

Robblar / Laffen - Høst

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Låt: Høst (Robblar / Laffen)
Kassegitar: Robblar
Strømgitar: Robblar
Sang/kor: Robblar
Bass: Robblar
Vegg, egg, tamburin, trebit: Robblar
Slasketrommene er sampletank brush tite.
Teksten, som vanlig ikke shakespeare men på trøndersk-norsk og rimer stort sett

Høst (Larsen/Viken)
Lufta e forandra, deinn e rein og kald og klar
Sommervarmen har forsvoinne no
Sjøl om det e kaldt så e no bakken einno bar
Kom litt nærmar mæ så e vi to

Løvet dale ned mot bakken sakte rødt og gult
Fint å sje på livet når det sakte fell te ro
Kjenne mæ litt oinderlig æ synes æ har blitt lurt
Godt at æ har dæ og du e nydelig og go


Da ble det idiotnatt igjen! :wacko:
Dette var siste årtid. Det ble et slags mål å finne noe passende for alle 4. Hadde tenkt å gå over til et annet riff der låten slutter nå, men jeg fikk ikke tid til det. Hadde også vært fint med gitarsolo i mellomspillet istedenfor ingenting, men men. Ikke tid til det heller. Vi setter det på (den nå ganske lange) todo-lista  :)

Natta!!!
« Senast ändrad: 13.12.2011, 02:26:17 by robblar »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Rösten efter en minut som "körar" låter vass i min laptops högtalare och inte hela tiden right on spot.
Distgitarren som kompar efter det är superbra i ljudbilden. Den skulle gärna hänga kvar mer (sustain) i varje ackord. Rösten i mellanspelet som kommer tillbaka (som "körar") är inte bekväm att lyssna på, för vass i laptopen som sagt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Fint gitarrspel och sköna harmonier! Tycker det är några tvära kast i melodin (sången)
som låter lite "onaturligt", t.ex "forandra" och lite tveksamt vid "...så e no...".
Vid sångpartiet utan text ("Aaaah"-delen), skulle jag velat ha mer framträdande stämsång
och lite mjukare framtoning. Nu blir det lite "hårt" med lead-stämman där tycker jag.
Mellanspelet borde nog utökas med något, precis som du är inne på. Dobro kanske...?
Men dom tilltalar mig mycket dom här "årstids"-låtarna!


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Jag skulle nog ha dragit ner en smula både på volym o reverb på sången.
Ah-Ah-Ah-partiet är lite för falskt för att bli njutbart. Kanske kan ersättas med något instrumentalt.
Trevlig låt annars :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Fin låt som sagt, ljudet osv går väl att jobba vidare med.
Det jag tänkte på var att du har en väldigt fint berättande röst, den fängslar även om norska är svårt för mig. Du är säkert en som kan trollbinda en publik med dina låtar, bara de inte är dyngfulla. Gitarrspel och röst passar så skitbra ihop. Du skulle behövt få vara i en stor fin studio ett par veckor och slippa krångla med tekniken.
Du fyller ju lätt en cd med ditt fina vemod, eller vad man ska kalla det.  ^_^
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Takk for fine og nyttige tilbakemeldinger! Det setter vi pris på!  (Og det behøver vi også, særlig tips om hvordan synge bedre, spille bedre og skru bedre lyd.. eh.. ja. Alt, egentlig.)  :)

Rösten efter en minut som "körar" låter vass i min laptops högtalare och inte hela tiden right on spot.
Distgitarren som kompar efter det är superbra i ljudbilden. Den skulle gärna hänga kvar mer (sustain) i varje ackord. Rösten i mellanspelet som kommer tillbaka (som "körar") är inte bekväm att lyssna på, för vass i laptopen som sagt.
Du har nok rett i at det er både "vasst" og surt og ute av synk. Denne låten som de fleste andre ble til mens jeg spilte den inn, og jeg har bare brukt denne ene natta så langt. Garanterer at det kommer en ny versjon av denne når jeg får anledning  :)

Fint gitarrspel och sköna harmonier! Tycker det är några tvära kast i melodin (sången)
som låter lite "onaturligt", t.ex "forandra" och lite tveksamt vid "...så e no...".
Vid sångpartiet utan text ("Aaaah"-delen), skulle jag velat ha mer framträdande stämsång
och lite mjukare framtoning. Nu blir det lite "hårt" med lead-stämman där tycker jag.
Mellanspelet borde nog utökas med något, precis som du är inne på. Dobro kanske...?
Men dom tilltalar mig mycket dom här "årstids"-låtarna!
Takk Asti. Det er nok et par store intervaller, ja. Jeg synes det blir litt fint. Men jeg har et alternativ i bakhodet som jeg skal teste når jeg får mulighet igjen. (Nesten samme, men litt annerledes)
Enig i at koret må bli bedre. Jeg klarte rett og slett ikke bedre akkurat der og da. Og jeg var i ferd med å slippe opp for tid. Jeg har lekt med tanken om å prøve å få overtalt en kvinne til å bli med på koret i alle fall på den høyeste stemmen.
Jeg har fått til dobro-angst etter at jeg satt så lenge med "Song For You" uten at det ble særlig bra. Jeg tenkte vel elgitar. (Kanskje distad pedal steel? Nja.. det er antakelig ikke enklere enn dobro...)
Fint at du liker "årstidene". La merke til at du likte "Sommer" også (og takk for det!)

Jag skulle nog ha dragit ner en smula både på volym o reverb på sången.
Ah-Ah-Ah-partiet är lite för falskt för att bli njutbart. Kanske kan ersättas med något instrumentalt.
Trevlig låt annars :P

Takk, Martinm!
Som sagt blir nok sangen gjenstand for en del endringer. Jeg kommer ikke til å fjerne ah-ah-ah-partiet. Men jeg skal gjøre det jeg kan for å få det njutbart! Kanskje autotune if all else fails. Synes det ble en litt viktig del av låten.

Fin låt som sagt, ljudet osv går väl att jobba vidare med.
Det jag tänkte på var att du har en väldigt fint berättande röst, den fängslar även om norska är svårt för mig. Du är säkert en som kan trollbinda en publik med dina låtar, bara de inte är dyngfulla. Gitarrspel och röst passar så skitbra ihop. Du skulle behövt få vara i en stor fin studio ett par veckor och slippa krångla med tekniken.
Du fyller ju lätt en cd med ditt fina vemod, eller vad man ska kalla det.  ^_^
Tusen takk, Håkan! Vet ikke hva jeg skal si til dette. Laffern og jeg prøver å holde "selvinnsikt-djevelen" på god avstand (vi kan ikke gjøre dette hvis vi ikke er helt overbevist om at det er bra) og dette hjelper godt!!  ;)



I disse dager prøver Laffen, Darris og jeg å øve inn disse låtene for live-fremføring. Det må man gjøre for å bli tono-medlem ("norske stim") tydeligvis. Ikke enkelt (for meg) å få til dette live kan jeg love  ;)

-Robert