Forum > Färdiga produktioner

Gurano - Harmoni - Hej då

(1/3) > >>

Gurano:
En lite sorglig visa som kom till nu i natt.  :unsure:
Tar gärna emot mixtips å annat

Gurano

bjurte:
Sköna harmisar,men jag saknar en stadig bas att stå på.
Baskaggen är för tunn tycker jag,ge den mer tryck och botten,kanske lite mindre rumsmick på den oxo.

Gurano:

--- Citat från: uriah skrivet 29.03.2011, 02:44:12 ---Sköna harmisar,men jag saknar en stadig bas att stå på.
Baskaggen är för tunn tycker jag,ge den mer tryck och botten,kanske lite mindre rumsmick på den oxo.

--- Slut citat ---
Jodå bas är tänkt att komma till - ville bara inte väcka familjen inatt med att jag lirade på basen :)
Ska kolla över kaggen! Egentligen har alla instrument ett stort rum - det gjorde jag medvetet - tycker att det låter bra här, men jag ska fundera på saken.

Tack för tyck!

Hmm det finns några sura toner i liret hör jag nu - ska åtgärdas!

Gurano

Gurano:
Hej
Har lagt på bas på nästan hela nu (inte i mitten ännu). Oxå ändrat lite sura toner på orgeln.
Sämre/bättre/slänga/spara i lådan/jobba vidare mm mm ????
Nivåer osv?

Har inte ändrat/minskat rummet i låten.

Tacksam för era tankar
Gurano

Eddi:
Läste först och vadå - det är ju visst bas  :lol:
Är det Reverence från C5 du kör som reverb? I så fall hur många procent har du petat i till höger där. Det gör ju att det låter som ett gig på Wembley och det kanske var det du ville ha det till men i så fall tycker jag trummorna är för statiska OCH visst vore det härligt med en brölande sax runt 100 och 190 - skulle gärna höra ett annat utspel runt 140 en stund för att återkomma till det tema du har.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion