Kontrollrummet

BJURTE with Friends - BLOOZ For REZZNAC

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
LÅTNAMN: BLOOZ For REZZNAC (The Fear)
ARTIST/GRUPP: Bjurte med Vänner
GENRE: Bluesrock
LÅTLÄNGD: 4-5 min
KOMPOSITÖR: Bjurte
PRODUCENT: Bjurte
EV. MEDVERKANDE: Maria M - Sång,Anders H - Trummor, Mikael E - Saxofon
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3
OMSLAG:



Del 1 ur sviten - The Rezznac cronicles

Nämen!! En Blues? Jag kan ju inte blues,har aldrig spelat eller trott att jag gillar!!
Men va Fn.. Ibland kommer man till ett av dom där vägskälen där det är dags att ifrågasätta alla gammla värderingar.  :o
Och jag har ta me fn... Haft all anledning att vara 'BLÅ' sista halvåret.
Nåväl jag blandade in en näve Pink Floyd för att lätta upp stämmningen lite. ;)
Tänkt att vara del 1 i en 'svit' om min nya kompis Rezznac.
Där första delen handlar om förtvivlan och uppgivenhet...
Å inte en enda distad Gitarr!! Bara en sån sak...
Ett STORT tack till Maria som tolkat min smärta precis så bra som jag hoppats.
Även MikaelEdebro ska ha en släng av sleven för det sköna Sax-introt.
Takthållning och djävulusiskt sväng står Anders 'Hagis' för.
Ett STORT 'TACK' till er för att detta blev möjligt.

 

TEXT:
Ten times of sorrow
Five ways too die.
A long slowly tourture.
Never with a smile.

I'm so frustrated.
So many lies.
My body's acheing
Surley I will die.

Slowly fading.
So slowly.

Mordor is calling.
Sulfur,ashes and steam.
Devil is waiting.
Wants me in his team.

Long slowly tourture.
Never with a smile.
Ten times of sorrow.
Five ways to die.

Slowly fading.
So slowly.

You toke my dreams away.
You stole my pride.

Runing away from you.
But I just can't hide.
Oh'noooo...

« Senast ändrad: 26.10.2012, 01:24:24 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter bra på det stora hela - man kan lätt höra PF-inspirationen i det hela, men jag tycker nog att Marre har lite för mycket reverb. Sedan tycker jag att sologurorna kan spetsas lite mer i ljudbilden så att de framträder tydligare

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Shyrre, lagon laid back. Har dock hittills bara lyssnat i laptophögtalarna.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil

Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Jaa! Kaononers! Bra låt och bra sjunget av båda. Mikaels sax är finfin. Och vilken mix sedan. Ja ja, det är en mästare i arbete här vet jag så jag vågar nästan inte komma med någon kreativ feedback... Men, som Tony Irving säger, kanske att wah-wah gitarren kunde få ligga pyttelite längre fram. Stereobredden på trummorna är magnifik om man vill ha det så här brett så det är väl en smaksak om man skulle vilja ha dem liiiiite mindre breda? På "slowly fading" är det varannan gång dubbelslag på virveln och varannan på virvel och sedan tom:en. Tom:en blir lite "in your face" i mitt tycke och kanske att man varannan gång bankar på en annan tom till vänster. Slutet med psycho-orgeln är kul och coolt men kan kortas lite kanske? Det var mina 50 cents för vad det är värt på en annars helt underbar mix. B) Skönt att ditt "blå" håller på att ge sig. Hoppas dock att du inte slutar med att skriva så här bra blues!! Bar jobbat hela gänget! :D


Jay Thomas

  • Gäst
S*t*n i G*t*n vad mycket jag tyckte om detta! :)
Instrumentering, stämning, sång, arr - allt satt i mina öron som en räkmössa! :D

Visst skulle det kunna pillas lite här och där men till vilken nytta, låten är så otroligt tokbra tycker jag! :) :) :)


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Hej Uriah&Marre grattis till det mycket lyckade samarbetet
Låter urcoolt .
det ända jag kommer att tänka på är hammond ljudet om det nu är det. kanske kunde ändras lite

men men ingen ko på isen, låter som sagts ur cool

bra jobbat
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fan vad skönt!
Nu läser jag texten och låten får plötsligt ett ansikte. Är instrumenten för snälla för texten som verkar handla om en djävlig brutal verklighet - I like you!

Är det nog trummorna som är för snälla? Har du kollat med alternativa trummisar för att få riktig tyngd i trummorna, det låter som en skitskön låt att spela trummor till. Kollat med Mahan?

Marias sång är skön men jag kan tänka mig en raspigare röst på leadstämma. Den här texten är inte att leka med!

Mixen ligger skön i mina referenslurar. Bra instrumentlir också. Ligger så snyggt att jag glömmer att analysera spelet. Jo förresten, nån sologura får mig att känna att ägaren... äger... instrumentet. Skönt solospel! Saxen i introt är också skön!
« Senast ändrad: 28.03.2011, 07:43:13 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Ja det här gav en riktig skön Pink Floyd feeling.
Håller med MaxB om trummorna. Jag skulle kunna testa att lägga trummor, skrik bara till.
/Anders


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja det här gav en riktig skön Pink Floyd feeling.
Håller med MaxB om trummorna. Jag skulle kunna testa att lägga trummor, skrik bara till.
/Anders

iiiiiii iiiiiii iiiiiii iiiiiii om jag får tycka till!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Riiiktigt skönt detta!  B)  Bra lir, bra sång och helgjuten mix!   Hatten av!  /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tjabba alla!! : B)
Fn. va kul att komma igång med musik igen efter att knappt rört ett instrument sedan September föra året...
Särskillt när man blir så här positivt bemött. :wub:
Ang. era synpunkter .
GURANO : Jag knåpar på en Version 2.0 där sången får mindre Rev/Dly + att första solodelen skall läggas om och tajjtas till.
ZORROW : Ang. trummor och Stereo bilden så har jag inte använt någon 'breddare' eller gjort några panoreringar,det är så här Superior låter
               ur sin stereo-buss,visst går det att dra ihop den lite,men jag vill nog ha det så här,dock ska jag nog sänka 'direktmiken' på pukorna.
               Nästa version kommer även att få lite mer aggressivt tryck på trummorna.
               Och ang. den långa och utdragna slut psycho-orgeln så ska den vara så lång,kanske till o med lite längre,den bygger nämligen
               upp till en fortsättning som ska tonas in och bli del 2 av en 'triologi' är det tänkt...Och då lämmnar vi blues-träsket... :blink: :lol:

MAXB : Trummorna,som sagt ommixade och mer aggressiva på G. ;)
GURAN : NEJ!!!! Hammonden ligger där den ligger och ska så göra.. ;)
HAGIS: Skulle vara riktig skoj att höra riktiga trumor,nu gillar jag ju trummorna som dom håller på att utvecklas.
           men va fanken ett 'test' skulle ju aldrig skada.Jag hojtar till lite senare och skickar över en Trummlös vere(ett separat klick kan jag fixa om det behövs).

JT och SYNTH och FUZZBUB : Jag är här för er,kul att det uppskattas. :wub:
               
« Senast ändrad: 28.03.2011, 11:49:42 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nämen!! En Blues? Jag kan ju inte blues,har aldrig spelat eller trott att jag gillar!!
Tyckte inte det var så mycket blues detta. Kanske mer din approach i spelet som är bluesigt bara? Så fortsätt du ha din aversion mot blues.  :lol:

Härlig stämning och skön låt. Bra framfört alla tre.

Grammatikfel: Five ways to die.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nämen!! En Blues? Jag kan ju inte blues,har aldrig spelat eller trott att jag gillar!!
Tyckte inte det var så mycket blues detta. Kanske mer din approach i spelet som är bluesigt bara? Så fortsätt du ha din aversion mot blues.  :lol:

Härlig stämning och skön låt. Bra framfört alla tre.

Grammatikfel: Five ways to die.

A long slowly tourture
skrev fel - sjöng rätt!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Skön låt och väldigt snygg mix! Skulle föredra lite mindre reverb på sången.
Känns färdigt annars. Bra jobbat!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Sådär Ver 2.3 uppe nu,ligger i förstaposten.

Fixar är.
1. Sången höjd på utvalda delar samt mindre Rev/Dly.
2. Trummorna tillskitade(Blev det för mycket ell. störande dist??)
3. Första halvan av gitarrsolot omlagt.
4. Hela 'Körslaget' + 'Hela kyrkan sjunger' klämmer i på slutfraserna.
5. Några nivåjusteringar här o där.
6. Textjustering enl. anvisning. :lol:


« Senast ändrad: 30.03.2011, 12:35:04 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
6. Texjustering enl. anvisning. :lol:
Du får klippa in ett "s" i ljudfilen från lämpligt ställe.  :lol:


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Sådär Ver 2.0 ute nu.

Fixar är.
1. Sången höjd på utvalda delar samt mindre Rev/Dly.
2. Trummorna tillskitade(Blev det för mycket ell. störande dist??)
3. Första halvan av gitarrsolot omlagt.
4. Hela 'Körslaget' + 'Hela kyrkan sjunger' klämmer i på slutfraserna.
5. Några nivåjusteringar här o där.
6. Texjustering enl. anvisning. :lol:


[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/BloozForRezznacV2.mp3[/mp3]

Men TACK ska du ha Uriah för en jättebra mix på en sån grym låt :P

Nu är det luddiga borta iom att du drog ner reverbet på stämmorna..och sen ett liiitet crescendo på slutklämmen där hela körslaget går in och joddlar, jippi :lol:
Sen kan jag tycka att överstämman kunde dras ner en aningens vid 3:35, den låter lite limone i mina öron (högt för mej ju!)

Gud vilket snyggt gitarrsolo, du har en sån känsla där..ojoj...

Jag är väldigt förälskad i den här blåa låten, och den är ruggigt brutalt tung, inte minst text-mässigt. Det gjorde att jag tonade ner mej lite från att låta mer "rough" i första tagningen, men tycker den här mer nedtonade sångversionen känns snyggare och gör låten mer rättvisa så. Rätta mej om jag har fel här Bjurte! Texten talar och jag iaf tror på att framförallt lägga in rätt (desperat och maktlöshets-) känsla här, nåt i den vägen ville jag förmedla.

Tack oxå till Mikael Edebro, så störtskönt med äkta sax :rolleyes:

Vilken härlig feedback på den här låten, tackar för fina omdömen från er, MaxB, Gurano, Wernborg, Fuzzbub, Guran, Zorrow, Hagis, Jay Thomas och Synth och Asti, men det är Uriah som gjort en toppenfin låt här och ska ha en massa credd i första hand såklart!
Jag känner mej hedrad att fått göra den här, tack för det.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Grooovy!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Ljudbilden är himmelsk och jag önskar jag kunde lära mig hur du gör. Det är trollkonster på hög nivå. En toppenmix är nu himmelsk. Allt sitter som en smäck! In i färdigfacket nu och på nästa!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ljudbilden är himmelsk och jag önskar jag kunde lära mig hur du gör. Det är trollkonster på hög nivå. En toppenmix är nu himmelsk. Allt sitter som en smäck! In i färdigfacket nu och på nästa!
Ja jo,den är väl så gott som klar nu,lite pytte pill på sången bara..
Sen är det även så att jag sitter och väntar på eventuella 'Riktiga trummor'
Jo just det,min 'trollkonst' ;) är nog mest att jag spelar in med det ljud som jag vill ha direkt ist för att pilla efteråt,lägger i stort sätt aldrig
på några EFX eller EQ:s/Kompressioner efteråt mer än på sången och ibland basen..
« Senast ändrad: 28.03.2011, 23:28:04 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ödesmättad var ordet - musiken lättas i o f s upp med det sköna PF-liret men de svarta molnen ligger täta liksom texten OCH vilket saxintro - skönt med riktiga prylar.. Tungt tungt på orgeln så det skaver om det. Marre hittar stämningen men är kanske lite för reverbad? Nja det passar in.
Hör nu kom alldeles snart igen med 2:an och 3:an där jag anar ljus i tunneln B)
Bra jobbat allihopa.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Häftigt, verkligen. Jag älskar det psykedeliska i detta och flirten med år 1969.

Din kompis vet jag vem det är, jag hoppas inte att jag, eller någon annan för den delen, någonsin träffar honom.

Saxen är häftig, jag önskar man hörde mer av den bara. Marre sjunge som en gudinna här, riktigt bra. Tänker på Grace Slick. Gitarrer, bas och orgel är också kanon. Nya trummor är på väg, men du kanske vill ha feed ändå om dessa trummor. Jag tycker det låter som att virveln ligger före i takten ibland, och att riden liggger otajt på 8-delarna när virvel gör spökslag. Det hade låtit bättre med rak ride (4-delar mest).

Mixen tycker jag är bra. Den låter ju retro, och är det så du vill ha det så kan du vara nöjd. En mer modern approach hade varit att lyfta sången lite till och gjort den krispigare, och dragit ner på effekterna. Men som den är nu är den en del av ett band, inte som en soloartist som sjunger till ett band.

Jag väntar med spänning på del två i trilogin.  :)
DON'T PANIC


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hör nu kom alldeles snart igen med 2:an och 3:an där jag anar ljus i tunneln B)
Inte i 2:an i alla fall,där kommer jag bli mer Förbannad och ilsken... :lol:
3:an däremot blir väl mer om saknad och separationsångest... :huh:

Häftigt, verkligen. Jag älskar det psykedeliska i detta och flirten med år 1969.

Din kompis vet jag vem det är, jag hoppas inte att jag, eller någon annan för den delen, någonsin träffar honom.

Saxen är häftig, jag önskar man hörde mer av den bara. Marre sjunge som en gudinna här, riktigt bra. Tänker på Grace Slick. Gitarrer, bas och orgel är också kanon. Nya trummor är på väg, men du kanske vill ha feed ändå om dessa trummor. Jag tycker det låter som att virveln ligger före i takten ibland, och att riden liggger otajt på 8-delarna när virvel gör spökslag. Det hade låtit bättre med rak ride (4-delar mest).

Mixen tycker jag är bra. Den låter ju retro, och är det så du vill ha det så kan du vara nöjd. En mer modern approach hade varit att lyfta sången lite till och gjort den krispigare, och dragit ner på effekterna. Men som den är nu är den en del av ett band, inte som en soloartist som sjunger till ett band.

Jag väntar med spänning på del två i trilogin.  :)
Jo den Djäveln ska man passa sig för,han kan va riktigt elak.. :wacko:
Men nu håller vi på att separera,ska bli skönt att bli 'särbo' ett tag.
Fn. det är nästan så man börjar få separationsångest.
Håller med om Saxen,sådana inslag kan man aldrig få nog av,vi får väl ställa introt på repeat då. :huh: :lol:
Sen om Trummor,som sagt det blir nog inte så mycket mer pill på dom,har ju 'the real deal' på gång.
Och visst har du rätt ang. mitt ljudideal,jag vill att det ska låta som på gammla goda tiden,fast med en liten modernare 'twist' med mer tydlig separation
och klarare ljudbild.(det kunde ju bli rejält luddigt ibland på 60-70 talet.)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Grooovy!


Det svänger rejält det här..roligt att få vara med.. :D
Ödesmättad var ordet - musiken lättas i o f s upp med det sköna PF-liret men de svarta molnen ligger täta liksom texten OCH vilket saxintro - skönt med riktiga prylar.. Tungt tungt på orgeln så det skaver om det. Marre hittar stämningen men är kanske lite för reverbad? Nja det passar in.
Hör nu kom alldeles snart igen med 2:an och 3:an där jag anar ljus i tunneln B)
Bra jobbat allihopa.

Tack Eddi :D  Nu känner jag mej inte så reverberad längre, i den nya versionen, jag är toppen-nöjd. Det ska bli spännande att följa fortsättningen på trilogin...

Häftigt, verkligen. Jag älskar det psykedeliska i detta och flirten med år 1969.

Din kompis vet jag vem det är, jag hoppas inte att jag, eller någon annan för den delen, någonsin träffar honom.

Saxen är häftig, jag önskar man hörde mer av den bara. Marre sjunge som en gudinna här, riktigt bra. Tänker på Grace Slick. Gitarrer, bas och orgel är också kanon. Nya trummor är på väg, men du kanske vill ha feed ändå om dessa trummor. Jag tycker det låter som att virveln ligger före i takten ibland, och att riden liggger otajt på 8-delarna när virvel gör spökslag. Det hade låtit bättre med rak ride (4-delar mest).

Mixen tycker jag är bra. Den låter ju retro, och är det så du vill ha det så kan du vara nöjd. En mer modern approach hade varit att lyfta sången lite till och gjort den krispigare, och dragit ner på effekterna. Men som den är nu är den en del av ett band, inte som en soloartist som sjunger till ett band.

Jag väntar med spänning på del två i trilogin.  :)

Grace Slick...tack :wub: Älskar henne och jag bugar mej!

Visst är det häftigt med sax, vill oxå höra meeeer....duktig kille..men det kanske kommer på nästa? ;) Jag ser oxå fram emot del 2 här.

Ja, mixen är underbar, det där kan du mr Uriah, det är ett stort nöje att samarbeta med dej, som alltid..det är ju några stycken vi gjort nu, alltid med gott resultat :rolleyes:

Tack oxå Zorrow, och jag håller med om allt du säjer!!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Tungt o bra. Gillar harmonierna med sologitarrer. Sången smälter in på ett bra sätt.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Blev ju toppen detta! Marre sjunger skitbra och jag håller med om Grace Slick-referensen. Jag fick ju även privilegiet att höra låten med uriahs slask-sång, och det tyckte jag också lät gött (jag föreslog dubbad sång, Uriah och Marre, men det hörsammades inte :P ;)). Mer åt det psykadeliska hållet medan Marre har mer power och blues i rösten.

Mixningen av saxen fick du till riktigt bra! Ställer mig till förfogande för framtida låtar om det skulle bli aktuellt.  :rolleyes:
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Allt är finemang! Hört den ett antal gånger och har inget att klaga på.

solona (sax och gitarr) är tillsammans med sången höjdpunkterna.

Känslan går fram. Rejält.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ljudbilden är himmelsk och jag önskar jag kunde lära mig hur du gör. Det är trollkonster på hög nivå. En toppenmix är nu himmelsk. Allt sitter som en smäck! In i färdigfacket nu och på nästa!

Just det, himmelskt var ordet :wub:. Jag vill också lära mig.
Fantastisk låt. Hammonden på slutet var pricken i'et

10 poäng

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Blev ju toppen detta! Marre sjunger skitbra och jag håller med om Grace Slick-referensen. Jag fick ju även privilegiet att höra låten med uriahs slask-sång, och det tyckte jag också lät gött (jag föreslog dubbad sång, Uriah och Marre, men det hörsammades inte :P ;)). Mer åt det psykadeliska hållet medan Marre har mer power och blues i rösten.

Mixningen av saxen fick du till riktigt bra! Ställer mig till förfogande för framtida låtar om det skulle bli aktuellt.  :rolleyes:
Jadu, det var ett sant nöje att få sjunga efter ditt ljuvliga intro..men jag vill helst höra det X 25 :lol:

Jätteroligt att göra nåt ihop, och det kan nog bli mer av den varan :) Du är en väldigt duktig musiker!

Ljudbilden är himmelsk och jag önskar jag kunde lära mig hur du gör. Det är trollkonster på hög nivå. En toppenmix är nu himmelsk. Allt sitter som en smäck! In i färdigfacket nu och på nästa!

Just det, himmelskt var ordet :wub:. Jag vill också lära mig.
Fantastisk låt. Hammonden på slutet var pricken i'et

10 poäng

Space

Ojsan, jag suger åt mej liiite av den pointen Space! Era låtar är inte så kass de heller ;) Tack.

Tungt o bra. Gillar harmonierna med sologitarrer. Sången smälter in på ett bra sätt.
 :P

Kul att du gillar martinm :D

Allt är finemang! Hört den ett antal gånger och har inget att klaga på.

solona (sax och gitarr) är tillsammans med sången höjdpunkterna.

Känslan går fram. Rejält.

Bra det min dyre vapendragare, dej kan man lita på, bra feel, tackar :rolleyes:


Ja, vad ska man säja egentligen..jätteroligt är det med dessa positiva svar, sånt sporrar. Eller hur Uriah?!Tackar allra ödmjukast :)

/Marre
« Senast ändrad: 01.04.2011, 13:31:57 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Luftig och skön mix. Pink Floyd som tidigare sagts. Speciellt ackorden, kusligt likt, är det Welcome to the machine? Var länge sen jag hörde PF, men läste nyligen en biografi av en svensk författare, mycket bra. Har bara Wish you were here på LP-skiva. Men ofta bryts liknelsen i något eget, precis när man tror att det blir av PF, bra.
Marres röst passar bra in här. Kanske den där gitarrfiguren som spelar nonstop kanske skulle göra nåt annat på vissa partier, vet inte vad. Eller så inte.
Svinbra helt enkelt!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Fn.. va ni e gulliga,nu vill jag bara KJJAMAS!! :lol:

                                     

Nä men,det är ju inte klokt va alla är positiva,och det känns skitbra faktiskt,den här låten betyder såå mycket för mig..
Mikael : Jag hör av mig.. ;)
Space och Sorrow : Himmlen kan vänta.. :lol:
Tokai : Den envisa gitarristen är så ivrig för han vill hypnotisera alla.. B)
Marre : Som sagt,more to come!! :wub:
Div och ni andra : Danke och bug o bock!!
Kommer snart att anses som färdig,ska bara puttsa till Trummorna jag fått av Hagis,det komer bli kanoon...

 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Ruskigt bra låt, framfört och ljudmässigt.
Sången känns lite svag i de låga registren, som tex de första fraserna. Kanske tremolokompgitarren ligger lite för starkt...
Sången är absolut av sån kaliber att den kunde hissas lite. Eller hellre att kompgitarrerna backar lite när sången kommer in.
Skitsnygga trummor som hörs fint.
Skitsnygga lagom hemliga panoreringsgrejer på orgeln.
Snyggt med sologitarrer som inte är så distade.
Tremolokompgitarren konkurerar med sången om utrymmet, så den kunde tas ner knapp märkbart samtidigt som sången kunde hissas upp lika lite.
Suverän låt. Den går nog att få till ännu bättre. Även om den redan är grym...
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tack Håkan,jag gillar din blues oxo.. ;)
Och nu finns även en version 2.4,med lite 'Albatross' pryttlar i solot och TA-DAM!!!
Även en verre med Lajjv trummor av den Begåvade trummstagaren Anders (Hagis här på forummet)
Jämför gärna dom båda och tyck till,att mixa live trummor var ingen 'Lek i parken'  :lol: 
« Senast ändrad: 04.04.2011, 12:38:46 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Oj,mycket bra jobbat här Uriah!
Hagis trummor å Micke E:s sax samt dina finurligheter lindat runt Marres grymma pipa - kanon!
Pink F vibbar med en ordentlig dipp av musik från från från hjärtat  :)

Mike