Forum > Färdiga produktioner

BJURTE with Friends - BLOOZ For REZZNAC

<< < (11/11)

Marruschkka:

--- Citat från: Mr Artrock skrivet 15.04.2011, 13:14:13 ---Hej, det är väl på alla sätt bra och nyttigt att skriva av sig om skit man varit med om, skapa sina alster eller t.o.m. barn som många liknar det vid, som man sedan lämnar bakom sig och går vidare, ibland väljer man att koka ihop en ironisk soppa och ibland går man rakt på sak och får ur sig det mörka och sätter det på pränt, må så vara en tavla en bok eller en låt/skiva...

Den här låten som enl. alla tidigare inlägg och även mig är en aning PF inspirerad men påminner också om mycket annat i mitt tycke, huvudsakligen ett skönt 70-tals sound i själva musikaliska låtuppbyggnaden, den är bra på alla sätt men kunde bli riktigt riktigt toppbra om man la bättre mer spännande trummor och ändrade en aning i arret för det är tyvärr lite platt på några få ställen och då drar det genast ner det totala intrycket på en kräsen lyssnare/kritiker, det är som sagt inte långt ifrån men du vet förmodligen redan själv vad som behöver göras!

Ett stort reverb på rösten är i sig inget fel alls så länge de andra instrumeneten hålls kort, möjligen bör man dra ner på rev.tiden men nödvändigtvis inte mängden för att snygga till det, gitarrerna tycker jag ligger helt rätt faktiskt.

Keep up the good work!

--- Slut citat ---

Håller med dej om att fortsätta det goda arbetet här, och det är ju på gång redan, och jag vet att du är en duktig ljudtekniker, så det är klart man lystrar :rolleyes:

Jätteroligt att detta passerade ditt fina nåls-öga :D

/Maria

Mr Artrock:
Det skall bli spännade att höra, det håller en egen & högre klass jämfört med mycket härinne-me like a lot!!!
 :)

HasseFX:
...som nykomling rotar jag runt även i det lite äldre materialet, så ett och annat bumpande blir're :rolleyes:

Helt fantastisk stämning i den här låten - fanns albumet skulle det hamna i "tidlösa hyllan"! Är ingen renodlad fan av PF men detta är som jag skulle velat att de låtit! Fina insatser av alla medverkande och en riktigt bra produktion!!!

bjurte:
Nämen se vad katten släpat in ?? :D
Tack Hasse!
Den här låten är nog den som betyder allra mest för mig!!
Ren Skär och äkta Dödsångest.. ;) :D
Hör att det är lite otajjt här och där,den är gjord efter ett par månaders oförmåga att mussisera. :wacko:

Marruschkka:

--- Citat från: HasseFX skrivet 23.02.2012, 22:48:02 ---...som nykomling rotar jag runt även i det lite äldre materialet, så ett och annat bumpande blir're :rolleyes:

Helt fantastisk stämning i den här låten - fanns albumet skulle det hamna i "tidlösa hyllan"! Är ingen renodlad fan av PF men detta är som jag skulle velat att de låtit! Fina insatser av alla medverkande och en riktigt bra produktion!!!

--- Slut citat ---

Så kul, jag gillar oxå den här :D

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion