Forum > Färdiga produktioner

BJURTE with Friends - BLOOZ For REZZNAC

<< < (8/11) > >>

Jay Thomas:
Ja jisses, låten växer för varje lyssning och version!!!  B)  :wub:  :D

En av de absolut bästa samarbetena i mina öron på KR! Någonsin! Sparas ner, säkerhetskopieras och sparas ner igen...  ;)

Dividend:
Lyssnar denna gång på verren med lajvtrummorna. De låter realistiska i mina monitorer.

Marre fångar (som vanligt) stämningen i en text, som är dyster och gör den till nåt vackert.
Detta är i kombination med blues-lunkande rock som bakgrund "Skönhet". Detta är vackert, trots att lunkandet kanske kunde brytas av med nåt oftare. Refrängen funkar, men tycker lunket skall ändra karaktär under gitarrsolot? :unsure: Jag gillar variation men det är jag.

Undrar fan, om inte en tonartshöjning, skulle kunna funka i den här, kanske! :D MEnar inte som i schlager, men på slutet 2-3 halvnoter :unsure;.Bör inte funka i blues, men känns ändå som jag själv åtm. hade testat det... Men nu är den väl i princip färdig så :)..

BRA PRESTATIONER!

Trummorna funkar jättebra i mina monitorer och jag hoppas ni gör en hel skiva med bluesig rock/hårdrock av detta slaget. Hör gärna fler i detta stuk. :)

Bribedant:
Blev bättre med Hagisdrums. Lite mer laid back.
De tidigare trummorna var hel ok men tog för stor plats i soundet. Jag upplever det där då och då. Man har nåt instrumenty/sound som låter skitbra och så får det bre ut sig i låten på bekostnad av resten av arret.
Lätt hänt med samplade grejer. Bättre nu.

Fuzzbub:
Trummorna låter as-bra!  Snyggt!   /JEH

Marruschkka:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.04.2011, 12:34:01 ---Oj,mycket bra jobbat här Uriah!
Hagis trummor å Micke E:s sax samt dina finurligheter lindat runt Marres grymma pipa - kanon!
Pink F vibbar med en ordentlig dipp av musik från från från hjärtat  :)

Mike

--- Slut citat ---

:wub: Håller med om Uriahs jobb här, helt fantastisk snubbe på att göra musik. Jag blir dessutom väldigt glad att se dej här igen :rolleyes: Tack för dina fina ord och jag hoppas vi får höra nåt skönt tung-gung från dej snart..innan öringarna slår till ;) De har väl inte satt igång än :o :D

Fina trummor från Hagis som gjorde det redan tunga ännu tyngre, suveränt :D

Jätteroligt samarbete här.

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion