Kontrollrummet

BJURTE with Friends - BLOOZ For REZZNAC

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Ja jisses, låten växer för varje lyssning och version!!!  B)  :wub:  :D

En av de absolut bästa samarbetena i mina öron på KR! Någonsin! Sparas ner, säkerhetskopieras och sparas ner igen...  ;)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnar denna gång på verren med lajvtrummorna. De låter realistiska i mina monitorer.

Marre fångar (som vanligt) stämningen i en text, som är dyster och gör den till nåt vackert.
Detta är i kombination med blues-lunkande rock som bakgrund "Skönhet". Detta är vackert, trots att lunkandet kanske kunde brytas av med nåt oftare. Refrängen funkar, men tycker lunket skall ändra karaktär under gitarrsolot? :unsure: Jag gillar variation men det är jag.

Undrar fan, om inte en tonartshöjning, skulle kunna funka i den här, kanske! :D MEnar inte som i schlager, men på slutet 2-3 halvnoter :unsure;.Bör inte funka i blues, men känns ändå som jag själv åtm. hade testat det... Men nu är den väl i princip färdig så :)..

BRA PRESTATIONER!

Trummorna funkar jättebra i mina monitorer och jag hoppas ni gör en hel skiva med bluesig rock/hårdrock av detta slaget. Hör gärna fler i detta stuk. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Blev bättre med Hagisdrums. Lite mer laid back.
De tidigare trummorna var hel ok men tog för stor plats i soundet. Jag upplever det där då och då. Man har nåt instrumenty/sound som låter skitbra och så får det bre ut sig i låten på bekostnad av resten av arret.
Lätt hänt med samplade grejer. Bättre nu.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Trummorna låter as-bra!  Snyggt!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Oj,mycket bra jobbat här Uriah!
Hagis trummor å Micke E:s sax samt dina finurligheter lindat runt Marres grymma pipa - kanon!
Pink F vibbar med en ordentlig dipp av musik från från från hjärtat  :)

Mike

 :wub: Håller med om Uriahs jobb här, helt fantastisk snubbe på att göra musik. Jag blir dessutom väldigt glad att se dej här igen :rolleyes: Tack för dina fina ord och jag hoppas vi får höra nåt skönt tung-gung från dej snart..innan öringarna slår till ;) De har väl inte satt igång än :o :D

Fina trummor från Hagis som gjorde det redan tunga ännu tyngre, suveränt :D

Jätteroligt samarbete här.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lyssnar på versionen med äkta trummor nu och det låter väl bra håller med Bribent om att midi tar upp tor plats och det blir mycket plink och plonk i den versionen men ljudet i SD är ju jäkligt bra. Trummorna ska ju inte dominera men jag undrar om det inte går att dra upp Hagis liite till och med lite högre "OH" på pukor och v-kagge det händer ju en del saker där som jag inte riktigt tycker kommer fram ordentligt. Lajvstheshit annars :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Kul projekt det här. Tack för allt tyckande. Vem vet, det kanske blir en fortsättning på projektet...
/Anders


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Så där,nu blir det inget mer 'pillande',om nu ingen hittar några uppenbara fel då !
Tack igen för alla glada tillrop från H-mike,J-T,Div,Bribedant Eddi,Fuzz och alla andra...
Samt extra tack till mina musikaliska vapendragare i denna låt Marre,Hagis och MikaelEdebro..
Nu vill jag bara KJAMAS igen.. :lol:

                                 

 
« Senast ändrad: 07.04.2011, 17:51:43 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad hegobald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 181
  • Riktiga syntar har trägavlar.
    • Visa profil
Första gången jag hör låten! Gôrbra säger jag bara.. PILLA INGE MER NU!!! Det är perfekt! :) Hör PF-vibbarna men gillar också Black-Sabbath-bluesen på basen :)


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Nice som fasen! Inte mkt mer att tillägga...jag diggar. =)
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Strålande! Bra med variation. Ni sjunger bra, spelar riktigt bra och mixen sitter som en smäck. Engelskan (iallafall som den är skriven i första posten, jag har lite svårt att höra orden i låten ibland) är lite knagglig men budskapet går ju fram och.. ABBA blev världsstjärnor med knaggligare texter än såhär så det är väl inget problem egentligen. ;)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Strålande! Bra med variation. Ni sjunger bra, spelar riktigt bra och mixen sitter som en smäck. Engelskan (iallafall som den är skriven i första posten, jag har lite svårt att höra orden i låten ibland) är lite knagglig men budskapet går ju fram och.. ABBA blev världsstjärnor med knaggligare texter än såhär så det är väl inget problem egentligen. ;)

Trevlig feedback :)

Jag och mina löss sjunger bra, tihi, det här kommer ofta då man inte vet hur jag sjunger, jag lägger både ljusa samt mörka stämmor på denna, en petitess men men, blev jätteglad iaf :P

Resten av gänget är strålande duktiga musiker, ett sant nöje att få bidra, och det kommer tydligen en fortsättning..den karamellen suger jag på redan ;)

Nice som fasen! Inte mkt mer att tillägga...jag diggar. =)
// djonas

Så roligt Jonas, jag suger oxå åt mej av berömmet till det här kanon-gänget! Du är en skitduktig musiker, och dina ord värmer såklart :D



Första gången jag hör låten! Gôrbra säger jag bara.. PILLA INGE MER NU!!! Det är perfekt! :) Hör PF-vibbarna men gillar också Black-Sabbath-bluesen på basen :)

Kan jag hålla med om, känns kompetent som det är :)

Kul projekt det här. Tack för allt tyckande. Vem vet, det kanske blir en fortsättning på projektet...
/Anders

Härligt med dina trummor här, skulle verkligen vara roligt att få höra mer av dej!

Tack Bribedant, Eddi, Divi..och inte minst Uriah  :wub: you all made my day!!

/Marre

« Senast ändrad: 09.04.2011, 18:05:32 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Djonas,Hegobald och Piddleton,kul att det uppskattas!!
Och jo,jag är medveten om att texten,vid första titten blir uppstaplade eländigheter och nästan 'löjjligt blues-clyschig'
Men här kan jag skriva under på att varend ord är självupplevda och äkta smärta.
Fast det är snart passe' och jag är inte alls en sån dysterkvist nu...
Och igen Tack till 'Hagis' och meddela att 2:an är påbörjad och snart 'grundfärdig' så du kan lyssna ut om låten passar herrn ;)
Den blir lite mer 'oldscool-hårdrockig'...

 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Hej, det är väl på alla sätt bra och nyttigt att skriva av sig om skit man varit med om, skapa sina alster eller t.o.m. barn som många liknar det vid, som man sedan lämnar bakom sig och går vidare, ibland väljer man att koka ihop en ironisk soppa och ibland går man rakt på sak och får ur sig det mörka och sätter det på pränt, må så vara en tavla en bok eller en låt/skiva...

Den här låten som enl. alla tidigare inlägg och även mig är en aning PF inspirerad men påminner också om mycket annat i mitt tycke, huvudsakligen ett skönt 70-tals sound i själva musikaliska låtuppbyggnaden, den är bra på alla sätt men kunde bli riktigt riktigt toppbra om man la bättre mer spännande trummor och ändrade en aning i arret för det är tyvärr lite platt på några få ställen och då drar det genast ner det totala intrycket på en kräsen lyssnare/kritiker, det är som sagt inte långt ifrån men du vet förmodligen redan själv vad som behöver göras!

Ett stort reverb på rösten är i sig inget fel alls så länge de andra instrumeneten hålls kort, möjligen bör man dra ner på rev.tiden men nödvändigtvis inte mängden för att snygga till det, gitarrerna tycker jag ligger helt rätt faktiskt.

Keep up the good work!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hej, det är väl på alla sätt bra och nyttigt att skriva av sig om skit man varit med om, skapa sina alster eller t.o.m. barn som många liknar det vid, som man sedan lämnar bakom sig och går vidare, ibland väljer man att koka ihop en ironisk soppa och ibland går man rakt på sak och får ur sig det mörka och sätter det på pränt, må så vara en tavla en bok eller en låt/skiva...

Den här låten som enl. alla tidigare inlägg och även mig är en aning PF inspirerad men påminner också om mycket annat i mitt tycke, huvudsakligen ett skönt 70-tals sound i själva musikaliska låtuppbyggnaden, den är bra på alla sätt men kunde bli riktigt riktigt toppbra om man la bättre mer spännande trummor och ändrade en aning i arret för det är tyvärr lite platt på några få ställen och då drar det genast ner det totala intrycket på en kräsen lyssnare/kritiker, det är som sagt inte långt ifrån men du vet förmodligen redan själv vad som behöver göras!

Ett stort reverb på rösten är i sig inget fel alls så länge de andra instrumeneten hålls kort, möjligen bör man dra ner på rev.tiden men nödvändigtvis inte mängden för att snygga till det, gitarrerna tycker jag ligger helt rätt faktiskt.

Keep up the good work!
Tack för handfasta och konkreta tips,fast nu får jag nog se denna som klar,har helt enkelt inte tid och resurser att få det så mycket bättre,och del 2 'pockar på' .... ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej, det är väl på alla sätt bra och nyttigt att skriva av sig om skit man varit med om, skapa sina alster eller t.o.m. barn som många liknar det vid, som man sedan lämnar bakom sig och går vidare, ibland väljer man att koka ihop en ironisk soppa och ibland går man rakt på sak och får ur sig det mörka och sätter det på pränt, må så vara en tavla en bok eller en låt/skiva...

Den här låten som enl. alla tidigare inlägg och även mig är en aning PF inspirerad men påminner också om mycket annat i mitt tycke, huvudsakligen ett skönt 70-tals sound i själva musikaliska låtuppbyggnaden, den är bra på alla sätt men kunde bli riktigt riktigt toppbra om man la bättre mer spännande trummor och ändrade en aning i arret för det är tyvärr lite platt på några få ställen och då drar det genast ner det totala intrycket på en kräsen lyssnare/kritiker, det är som sagt inte långt ifrån men du vet förmodligen redan själv vad som behöver göras!

Ett stort reverb på rösten är i sig inget fel alls så länge de andra instrumeneten hålls kort, möjligen bör man dra ner på rev.tiden men nödvändigtvis inte mängden för att snygga till det, gitarrerna tycker jag ligger helt rätt faktiskt.

Keep up the good work!

Håller med dej om att fortsätta det goda arbetet här, och det är ju på gång redan, och jag vet att du är en duktig ljudtekniker, så det är klart man lystrar :rolleyes:

Jätteroligt att detta passerade ditt fina nåls-öga :D

/Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Det skall bli spännade att höra, det håller en egen & högre klass jämfört med mycket härinne-me like a lot!!!
 :)


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
...som nykomling rotar jag runt även i det lite äldre materialet, så ett och annat bumpande blir're :rolleyes:

Helt fantastisk stämning i den här låten - fanns albumet skulle det hamna i "tidlösa hyllan"! Är ingen renodlad fan av PF men detta är som jag skulle velat att de låtit! Fina insatser av alla medverkande och en riktigt bra produktion!!!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Nämen se vad katten släpat in ?? :D
Tack Hasse!
Den här låten är nog den som betyder allra mest för mig!!
Ren Skär och äkta Dödsångest.. ;) :D
Hör att det är lite otajjt här och där,den är gjord efter ett par månaders oförmåga att mussisera. :wacko:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
...som nykomling rotar jag runt även i det lite äldre materialet, så ett och annat bumpande blir're :rolleyes:

Helt fantastisk stämning i den här låten - fanns albumet skulle det hamna i "tidlösa hyllan"! Är ingen renodlad fan av PF men detta är som jag skulle velat att de låtit! Fina insatser av alla medverkande och en riktigt bra produktion!!!

Så kul, jag gillar oxå den här :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan