Forum > Färdiga produktioner

BJURTE with Friends - BLOOZ For REZZNAC

<< < (7/11) > >>

Tokai:
Luftig och skön mix. Pink Floyd som tidigare sagts. Speciellt ackorden, kusligt likt, är det Welcome to the machine? Var länge sen jag hörde PF, men läste nyligen en biografi av en svensk författare, mycket bra. Har bara Wish you were here på LP-skiva. Men ofta bryts liknelsen i något eget, precis när man tror att det blir av PF, bra.
Marres röst passar bra in här. Kanske den där gitarrfiguren som spelar nonstop kanske skulle göra nåt annat på vissa partier, vet inte vad. Eller så inte.
Svinbra helt enkelt!

bjurte:
Fn.. va ni e gulliga,nu vill jag bara KJJAMAS!! :lol:

Nä men,det är ju inte klokt va alla är positiva,och det känns skitbra faktiskt,den här låten betyder såå mycket för mig..
Mikael : Jag hör av mig.. ;)
Space och Sorrow : Himmlen kan vänta.. :lol:
Tokai : Den envisa gitarristen är så ivrig för han vill hypnotisera alla.. B)
Marre : Som sagt,more to come!! :wub:
Div och ni andra : Danke och bug o bock!!
Kommer snart att anses som färdig,ska bara puttsa till Trummorna jag fått av Hagis,det komer bli kanoon...

Håkan Nilsson:
Ruskigt bra låt, framfört och ljudmässigt.
Sången känns lite svag i de låga registren, som tex de första fraserna. Kanske tremolokompgitarren ligger lite för starkt...
Sången är absolut av sån kaliber att den kunde hissas lite. Eller hellre att kompgitarrerna backar lite när sången kommer in.
Skitsnygga trummor som hörs fint.
Skitsnygga lagom hemliga panoreringsgrejer på orgeln.
Snyggt med sologitarrer som inte är så distade.
Tremolokompgitarren konkurerar med sången om utrymmet, så den kunde tas ner knapp märkbart samtidigt som sången kunde hissas upp lika lite.
Suverän låt. Den går nog att få till ännu bättre. Även om den redan är grym...

bjurte:
Tack Håkan,jag gillar din blues oxo.. ;)
Och nu finns även en version 2.4,med lite 'Albatross' pryttlar i solot och TA-DAM!!!
Även en verre med Lajjv trummor av den Begåvade trummstagaren Anders (Hagis här på forummet)
Jämför gärna dom båda och tyck till,att mixa live trummor var ingen 'Lek i parken'  :lol: 

Harmonica mike:
Oj,mycket bra jobbat här Uriah!
Hagis trummor å Micke E:s sax samt dina finurligheter lindat runt Marres grymma pipa - kanon!
Pink F vibbar med en ordentlig dipp av musik från från från hjärtat  :)

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion