Stort tack för kommentarerna

Jag förstår att "remixar" är lite speciella eftersom det då finns ett original att referera till. Men för det mesta jag tar mig an gäller att originalen är dre kända, alternativt från material som inte är släppt i någon omfattning. För er blir det då än svårare att förhålla sig till själva låtarna eftersom de lika väl kan uppfattas som originalkompositioner - inte minst då jag ofta helt använder en helt annan stil och sound än originalet... I detta (ochliknande) fall försöker jag "glömma" originalet och endast lyssna in vad sång och melodi förmedlar, och utifrån detta bygga harmonier och arrangemang... Ibland kan även fler element från originalet komma till användning, men i denna är det bara sången.
Jag lägger en länk till originalet i första posten!
Spacetrucker: ånginsatsen känns intim, så stämninigen blev rätt så chillig, soft singlecoil och "gitarrmattor" - nobody played synthesizer
Cykeln: Ja sången ger en stark! Kunde lekt mer med harmonierna dock - sista varvet blev lite trött, även om jag betonade "baklänges-materialet" mer.
Bjurte: Målet är ju att det ska låta mer original än remix

Trummorna i vers/refräng är Superior, med dubbad virvel - heldämpat gitarr-strum (!?) Triphop-partiet är ljud från upphackade Apple Loops och Logics Ultrabeat.