Forum > Färdiga produktioner
martinm - En sista öl i Sydney
martinm:
Visst, det finns kompressor på trummor, bas o sång samt limiter på master.
Blir ingen strörre skillnad på mastervolym om bas mutas. Om bas kör solo så blir det ca halva mastervolymen.
Basen är skuren under 50 Hz och sänkt kring 300 Hz.
:mellow:
MaxB:
--- Citat från: martinm skrivet 27.03.2011, 14:18:32 ---Visst, det finns kompressor på trummor, bas o sång samt limiter på master.
Blir ingen strörre skillnad på mastervolym om bas mutas. Om bas kör solo så blir det ca halva mastervolymen.
Basen är skuren under 50 Hz och sänkt kring 300 Hz.
:mellow:
--- Slut citat ---
Då är det kanske inte basen som tar energi. Har du eller kan du testa att göra en version utan så mycket kompressor och limiter?
SYNTH:
Blev allt ölsugen nu! ;)
En skön låt du har fått till. :)
MaxB:
När skrev du den här? Det känns som den redan är en klassiker som många vill göra en cover på.
Nyfiken på nån version från dig som inte är så jämntjock i volym och sound.
Släpp gärna en med enbart två kompgitarrer och sång och kör som man kan få höra som referens!
Mycket skön låt!
martinm:
Tack SYNTH. Öl e gott!!!
MaxB:
Låten dök upp i huvet i februari då jag kom hem från en resa till Australien o Nya Zeeland.
Klassiker var väl överdrivet o kön med coveraspiranter har jag inte heller sett :lol:
Har lagt upp en version utan trummor o bas samt mindre kompression o limiter i första inlägget. Jag har fått lite nya idéer också så det ska bli en ny mix så fort jag får tid.
:P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida